מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אדמו"ר מבעלזא: ועשו לי מקדש -מצוה לישראל, אח"כ מקדש אש משמים

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
סמל אישי של המשתמש
בית שביעי
הודעות: 310
הצטרף: ב' יולי 16, 2012 8:04 pm

אדמו"ר מבעלזא: ועשו לי מקדש -מצוה לישראל, אח"כ מקדש אש משמים

הודעהעל ידי בית שביעי » ה' אוגוסט 09, 2012 9:57 pm

דברות קודש - כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א מבעלזא

בשולחן לחיים מוצאי צום תשעה באב ה'תשע"ב

"...נבוכדנצר בית ראשון טיטוס בית שני - באש הצתה - לא! עד שרבונו של עולם לא הדליק את האש, לא היה להם שליטה! כי אתה ה' באש הצתה אתה הדלקת, בגלל שאתה הדלקת לכן היה להם שליטה.

ו"באש אתה עתיד לבנותה" אתה רבונו של עולם - עם האש שלך - אתה תבנה את בית המקדש, אתה תבנה את ארץ ישראל, אתה תבנה את ירושלים! זה יהיה תיקון אמתי.

זה שאנחנו נבנה - זה עוד לא כלום - אמנם מצות עשה "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם" אבל אם אתה לא תכניס את הקדושה, אז כל מה שאנחנו נבנה, זה כלום 'ובאש אתה עתיד לבנותה'!

"ולירושלים עירך ברחמים תשוב ותשכון בתוכה כאשר דברת ובנה אותה בקרוב בימינו בנין עולם". זה מה שאנחנו בונים בעשר אצבעותינו, זה כלום! כשרבונו של עולם ממשיך את הקדושה זה העיקר, קדושת בית המקדש קדושת ירושלים קדושת ארץ ישראל כל הקדושות. 'בנה ביתך כבתחילה וכונן מקדשך על מכונו' 'בנה ביתך כבתחילה', מה זה בנה ביתך כבתחילה? דוד המלך ושלמה המלך, בנו לנו את בית המקדש? לא! רבונו של עולם - הבנין שלו - זה העיקר!

האבנים הזהב והכסף שדוד המלך ושלמה המלך עשו, זה מילתא זוטרתא! אפילו שזה היה בקדושות הכי גדולות.

אבל זה היה 'בנה ביתך כבתחילה', אם רבונו של עולם לא בונה, זה כלום. חבל חבל שזה נחרב 'כי באש אתה הצתה', אבל אותו דבר יהיה: 'באש אתה עתיד לבנותה'. מובא אמנם שיירד בית מקדש מאש משמים 'מכון לשבתך פעלת ה' מקדש ה' כוננו ידיך' הפשט - אבל - הוא כמו שאומרים המפרשים: שהקב"ה ימשיך - בבית המקדש שבני ישראל יבנו - הקב"ה ימשיך לשם ויכניס את האור והקדושה 'והראינו בבנינו ושמחנו בתיקונו' שיתרומם קרן ישראל במהרה אמן."
ע"כ

ולא נשאר אלא לסיים בברכה שיכירו היהודים בעוצמת חכמת הארכיאולוגיה שהשאיר לנו הקב"ה דרך להסתכל אחורה לזמן שביהמ"ק היה קיים ולשלבם בדברי חז"ל כהגאון רבי עזריאל הילדסהיימר זצ"ל ועוד ששלבו דברי יוסיפון, ארכיאולוגיה וחז"ל שיתאימו באופן הכי מושלם, ויתחילו לדון למעשה בכל עניני המקדש כעובי הכתלים , קומתו וגובהו, וידאגו שיהא לכל יהודי בהמות מוכן להקרבה כדברי הר"ן, ויבררו דברי יחזקאל בכל פרטיה ודקדוקיה

ולא יגידו עוד איש לרעהו כבשעת חורבן בית המקדש שאותו הדור אמרו 'צור תעודה חתום תורה בלמודי' (ישעיה ח טז) שאין התורה אלא לישעיה וחבריו, ועל עצמם אמרו עוונותינו אתנו ובהם נתמוגג [כישעיה סד ו](החתם סופר מביא בדרשותיו), ויכוונו בתפילה בהשיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה' נתבאר בגמ' דמה שאין יודעין לדון דיני נפשות זה שייך לגלות ויבקשו מהקב"ה שיחזיר לנו מחוקקי חוקים מתלמידי חכמים העוסקים בתורה (ולא כרוב העם החרדי שמסכימים עם מחוקקי חוקי הכנסת העכשווי אלא מבקשים מהקב"ה שהכל יתחוקק לטובה...)

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אדמו"ר מבעלזא: ועשו לי מקדש -מצוה לישראל, אח"כ מקדש אש מ

הודעהעל ידי לייטנר » ה' אוגוסט 09, 2012 10:06 pm

הרה"גג נבנצל שליט"א נוהג להגיד שאם נזכה, אנו נבנה את בית המקדש; ואם לא נזכה, אז הקב"ה יבנה.
נערך לאחרונה על ידי לייטנר ב ו' אוגוסט 10, 2012 6:24 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
בית שביעי
הודעות: 310
הצטרף: ב' יולי 16, 2012 8:04 pm

Re: אדמו"ר מבעלזא: ועשו לי מקדש -מצוה לישראל, אח"כ מקדש אש מ

הודעהעל ידי בית שביעי » ו' אוגוסט 10, 2012 6:00 pm

לייטנר כתב:הרה"גג נבנצל שליט"א נוהג להגיד שאם נזכה, אנו נבנה את בית המקדש; ואן לא נזכה, אז הקב"ה יבנה.


אז למה לא בונים?

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אדמו"ר מבעלזא: ועשו לי מקדש -מצוה לישראל, אח"כ מקדש אש מ

הודעהעל ידי לייטנר » ו' אוגוסט 10, 2012 6:24 pm

בית שביעי כתב:
לייטנר כתב:הרה"גג נבנצל שליט"א נוהג להגיד שאם נזכה, אנו נבנה את בית המקדש; ואן לא נזכה, אז הקב"ה יבנה.


אז למה לא בונים?


אתה שואל על הרב נבנצל?

סמל אישי של המשתמש
בית שביעי
הודעות: 310
הצטרף: ב' יולי 16, 2012 8:04 pm

Re: אדמו"ר מבעלזא: ועשו לי מקדש -מצוה לישראל, אח"כ מקדש אש מ

הודעהעל ידי בית שביעי » ד' אוגוסט 15, 2012 12:05 am

יש לך תשובה? ממנו?

אם יש דרך בדרך הטבע אז למה לא נוהגין על פיה?

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אדמו"ר מבעלזא: ועשו לי מקדש -מצוה לישראל, אח"כ מקדש אש מ

הודעהעל ידי לייטנר » ד' אוגוסט 15, 2012 12:33 am

בית שביעי כתב:יש לך תשובה? ממנו?

אם יש דרך בדרך הטבע אז למה לא נוהגין על פיה?


אאל"ט, הרב נבנצל כלל לא מתכוון לתפיסה אקטיבית של בניין המקדש, אלא שאחר שהמשיח יגיע (או בסמוך לכך) עם ישראל יזכה ויבנה את בית המקדש.
אציין שזו לא דעתי, אבל כיון שאינני האדמו"ר מבעלזא או הרב נבנצל, היא כלל אינה חשובה.


למאי_נמ?
הודעות: 782
הצטרף: ב' מרץ 19, 2012 2:28 pm

Re: אדמו"ר מבעלזא: ועשו לי מקדש -מצוה לישראל, אח"כ מקדש אש מ

הודעהעל ידי למאי_נמ? » ה' אוגוסט 16, 2012 1:03 pm

איילער כתב:http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?CategoryID=1186&ArticleID=5130

התירוץ השני שמביא שם ידוע בשם המהרי"ל דיסקין. וראה בפורטל הדף היומי מאמר רציני בעניין (גם היה על זה דיון בפורום הדף היומי).

לגבי השאלה למה לא לבנות בזה"ז, אז הנה לנו דברי רבנו החתם סופר לגבי השאלה של הקרבת פסח בזמן הזה: "יקרת קדשו הגיעני ומ"ש מו"ח הגנ"י [- רע"א] לבקש משרי ירושלים ליתן רשות להקריב, הוא קפדן גדול כי ההוא אמר לבל יקרב שם מי שאינו מאמונת ישמעאל, כי שם נבנה בית עבודה שלהם, ואומרים שאבן שתייה באמצע הכיפה ההיא ולא יקרב שם איש זר שאינו מאומנתם" (שו"ת חת"ס יו"ד ריש סי' רלו; וע"ע קובץ תשובות סי' נט). ועכ"פ צריכים הסכמת כלל ישראל (ויש להאריך בזה ואכמ"ל).

איילער
הודעות: 55
הצטרף: ה' ספטמבר 23, 2010 11:18 pm

Re: אדמו"ר מבעלזא: ועשו לי מקדש -מצוה לישראל, אח"כ מקדש אש מ

הודעהעל ידי איילער » ו' אוגוסט 17, 2012 2:08 am

נקודת התירוץ של 'זכו לא זכו' מופיע בשו"ת 'דברי טעם' (כמודמה) ומזכיר אותו הרב זווין ב'לאור ההלכה'.

אדג
הודעות: 1520
הצטרף: ה' מאי 13, 2010 11:11 am
מיקום: צפת, אה"ק תובב"א
יצירת קשר:

Re: אדמו"ר מבעלזא: ועשו לי מקדש -מצוה לישראל, אח"כ מקדש אש מ

הודעהעל ידי אדג » ו' אוגוסט 17, 2012 7:37 am

עיקרי הדברים נדפסו בחידושים וביאורים על בית הבחירה לרמב"ם בפתיחה אות ו' (כמדומני) וסעיף יט (שוב, מהזכרון, ואין הזמן גרמא לבדוק).

סמל אישי של המשתמש
בית שביעי
הודעות: 310
הצטרף: ב' יולי 16, 2012 8:04 pm

הגה"ק ר' עקיבא יוסף שלעזינגר זצ"ל

הודעהעל ידי בית שביעי » א' נובמבר 04, 2012 8:39 pm

הגה"ק ר' עקיבא יוסף שלעזינגר זצ"ל בספרו ברית עולם גם כתב כדברים האלה "אלו ואלו דא"ח והוא: דכ' "ועשו לי מקדש".. זה מעשה בו"ד "ושכנתי בתוכם" זה מעשה שמים

ואנחנו מצדינו חייבים לעשות כאשר בידנו למען אשר לא יהיה מניעה מאחנו במעשה בו״ד וכאשר אב ואם הם עושים מצודם ככ׳ פרו ורבו גו׳ וחלק ה׳ נפשם ביד ה׳ אם ירצה לברכם בבנים ולברך את מעשה ידיהם ועד״ז אין המדרשים חלוקים עוד כי זה מדבר בחלק ״הרוחניי וזה בחלק הגשמיי״


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 609 אורחים