בגמרא פסחים כו. בסוגייה דאפשר וקא מיכוון, הקשתה הגמ' מריב"ז שהיה יושב ודורש בצילו של היכל, וחזינן דמותר? ותירצה, שאני היכל דלתוכו עשוי - וכתב רש"י: ואין הנאת צילו נאסרה דאין זה דרך הנאתו.
משמע מרש"י, דאם ייכנס אדם להיכל בכדי ליהנות מצילו, יעבור בלאו דמעילה.
מעתה קשה, הא קיי"ל דמעילה מוציאה לחולין, ואין מועל אחר מועל אלא בבהמה וכלי שרת בלבד, ולא בקדשי בה"ב. א"כ, אדם אחד נכנס להיכל בכדי ליהנות מצילו, ומיד פקעה קדושתו ויצא לחולין??? האומנם?!