לייטנר כתב:בעידן הטכנולוגי של היום, הטבלה הז קצת מיותרת.
אעפ"כ, שימוש בה יתאים למי שרוצה לחדש מעצמו רעיון, וזה סותר את כל גישתך.
לייטנר כתב:נניח שאני רוצה לבדוק כמה פעמים מופיעה בתורה המילה 'חסד', ומוכיח מכאן ש... (ופירוש זה סותר את דעת הראשונים), לשם מה להשתמש בטבלה הזו ולחפש רמזים ופירושים, הרי מה שהראשונים אמרו, ואין לפרש בלתם, לא?
רחמים כתב:לייטנר כתב:נניח שאני רוצה לבדוק כמה פעמים מופיעה בתורה המילה 'חסד', ומוכיח מכאן ש... (ופירוש זה סותר את דעת הראשונים), לשם מה להשתמש בטבלה הזו ולחפש רמזים ופירושים, הרי מה שהראשונים אמרו, ואין לפרש בלתם, לא?
אם תמצא שיש סתירה בין המספרים שנתנו הראשונים לבין מה שאתה מצאת אז תהיה פה קושיה תיקח ספר תהילים ותתחיל להתפלל שה' ירחם עלינו ויאיר עיננו בתורתו וכמו שעשו כל גדולי האחרונים כאשר למדו את הגמ' והראשונים ולא הבינו והתקשו.
אני אישית יכול להביא לך כמה מקומות בהם המספרים שמציינים הראשונים לא תואמים את מה שהמחשב מצא בתוך התורה והתנ''ך. אבל זה לא מפריע לי, ובכל מקרה זה מיעוטא דמעוטא ורוב הפעמים הראשונים והאחרונים כלל לא מתיחסים לדברים מסוג זה כיון שבזמנם היה מאוד קשה להגיע לזה, וכמו לדוגמא האשכול שפירסמתי פעם לגבי ג' פסוקים רצופים עם 31 אותיות בכל אחד שאין בכל התורה מציאות כזו של ג' פסוקים רצופים עם אותו מספר אותיות אלא ב' פעמים פעם אחת מה שאמרו חז''ל לגבי שם ע''ב בויסע ויט ויבוא ופעם לפני פרשת ויישב בתולדות עשו עם 31 אותיות כנ''ל. לעשות דבר כזה בלא מחשב זה מן הסתם היה לוקח כמה חודשים.
יתר10 כתב:ייש"כ רחמים
אם אפשר לסגור את הקובץ גם על גירסה 2003 זה יועיל מאוד
בתודה מראש
רחמים כתב:דברים נפלאים תוכל לראות כאן:
צמא לדעת כתב:(ולא הבנתי מה לייטנר רוצה, האם נסגר התורה אחר הראשונים?)
צמא לדעת כתב:
(ולא הבנתי מה לייטנר רוצה, האם נסגר התורה אחר הראשונים?)
לייטנר כתב:הספירה אצל הראשונים לא רלוונטית (כמעט לא קיימת). כדוגמא אקח את המילה המילה 'אמתחת' שקיימת בתנ"ך רק 15 פעמים (כולם בסיפור יוסף ואחיו). העניין הוא סתם לדעת כמה פעמים המילה מופיעה, זה בסדר, אבל אני לא מבין מה זה נותן לך. אבל אם כוונתך שמכאן תגזור פירוש שאמתחת אינה אלא מחצלת (לצורך העניין, כמובן). פירוש שאינו עומד בפירושי הראשונים, הרי אתה מתנגד לפרשנות שונה משל הראשונים. או בדרך אחרת, פירושך יוכיח את פירוש הראשונים, מה יתן ומה יוסיף לך, הרי ודאי שהראשונים צודקים (גם כשפירושיהם חולקים זה על זה...).
רחמים כתב:לגבי פירוש בתנ''ך אנו חותרים להבין מה הקב''ה רצה לומר לנו וברור שמי שיותר קרוב למתן תורה יש לו יותר ידיעה
רחמים כתב: אם פרושי יוכיח את דברי הראשונים יש לזה מעלה עצומה וכראיה תראה את כל פרוש הטור על התורה שרוב רובו זה רמזים על דברים בין כה נאמרו במדרשים ובכ''ז טרח למצוא להם רמזים בפסוקים וזה גופא רצון ה'
רחמים כתב:וגם האו''ח הידוע שמסביר פרושים שונים מחז''ל עושה זאת כפרוש נוסף לתורה מדין ע' פנים ולא כפרוש חולק וכמבואר בדבריו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 207 אורחים