בברכה המשולשת כתב:א. לפי הר"ן גם איסלאם זה ע"ז. וכן פסקו הלכה למעשה בדורותינו הצי"א והדברי יציב והגרי"ש אלישיב
ב. גם לפי דעת הרמב"ם, כבר כתב הרדב"ז שכוונתו היא שהאיסלאם אינו ע"ז עבור הגויים, אך עבורנו הוא אסור באיסור ע"ז של יהרג ואל יעבור
אוצר החכמה כתב:אא"כ קורא להבין ולהורות שזה הותר מן הלימוד של לא תלמד לעשות אבל אתה למד להבין ולהורות.
חכם באשי כתב:שני אשכולות ישנים ועסיסיים הנוגעים לעניין:
viewtopic.php?f=7&t=4286&p=32614&hilit
viewtopic.php?f=7&t=10435&p=97822&hilit
אשכול השייך לזה הנוכחי:
viewtopic.php?f=7&t=12756&p=119440&hilit
יעקב כהן כתב:בברכה המשולשת כתב:א. לפי הר"ן גם איסלאם זה ע"ז. וכן פסקו הלכה למעשה בדורותינו הצי"א והדברי יציב והגרי"ש אלישיב
ב. גם לפי דעת הרמב"ם, כבר כתב הרדב"ז שכוונתו היא שהאיסלאם אינו ע"ז עבור הגויים, אך עבורנו הוא אסור באיסור ע"ז של יהרג ואל יעבור
היכן הר"ן והרדב"ז?
הסרפד כתב:ראיתי פעם מהדורה של ה'ברית החדשה' (שר"י? מה כותבים על ספרי מינים?) בלה"ק עם 'פירוש' ממחבר דתי - פירוש שמתלוצץ ומתווכח על תוכן גוף הספר, כמובן.
הסרפד כתב:ראיתי פעם מהדורה של ה'ברית החדשה' (שר"י? מה כותבים על ספרי מינים?) בלה"ק עם 'פירוש' ממחבר דתי - פירוש שמתלוצץ ומתווכח על תוכן גוף הספר, כמובן.
בברכה המשולשת כתב:כבר כתב הרדב"ז שכוונתו היא שהאיסלאם אינו ע"ז עבור הגויים, אך עבורנו הוא אסור באיסור ע"ז של יהרג ואל יעבור
בתשובה ארוכה ח"ד סימן אלף קסג (צב) כד עמ' א במהד' בני תורה בכריכה הקשה
יעקב כהן כתב:בברכה המשולשת כתב:כבר כתב הרדב"ז שכוונתו היא שהאיסלאם אינו ע"ז עבור הגויים, אך עבורנו הוא אסור באיסור ע"ז של יהרג ואל יעבור
בתשובה ארוכה ח"ד סימן אלף קסג (צב) כד עמ' א במהד' בני תורה בכריכה הקשה
לא ראיתי שם שכתב שאמונת המוסלמים גם לדעת הרמב"ם לדידן זה ע"ז. רק כתב כמה טעמים למה שיך דין יהרג ואל יעבר גם כלפי מי שרוצים לאסלמו ע"ש
בברכה המשולשת כתב:יעקב כהן כתב:בברכה המשולשת כתב:כבר כתב הרדב"ז שכוונתו היא שהאיסלאם אינו ע"ז עבור הגויים, אך עבורנו הוא אסור באיסור ע"ז של יהרג ואל יעבור
בתשובה ארוכה ח"ד סימן אלף קסג (צב) כד עמ' א במהד' בני תורה בכריכה הקשה
לא ראיתי שם שכתב שאמונת המוסלמים גם לדעת הרמב"ם לדידן זה ע"ז. רק כתב כמה טעמים למה שיך דין יהרג ואל יעבר גם כלפי מי שרוצים לאסלמו ע"ש
כך הוא כותב שם בשם הריטב"א, וממהלך הדברים משמע שהוא מייחס זאת גם לרמב"ם
רחמים כתב:מה? בקוראן יש סיפורי חשק?
ר_חיים_הקטן כתב:שמעתי מידידי הרב יהושע ינקלוביץ שליט"א בשם גדול אחד שאסור משום ספרי חשק.
רחמים כתב:יכול להיות שאין שם ממש ניבול פה וכדומה אבל כוונת הרב יהושע ינקלוביץ שליט"א הייתה שכמו שאסור לקרוא דברי חשק משום שמגרים את הייצר כך אסור לקרוא את הקוראן כי מגרה את הייצר של הכפירה ושיבוש הדעות.
חכם באשי כתב:אכן, הביטוי 'עם הספר' מקורו משם, אך הוא לא מופיע משם כליגלוג, אלא להפך כציון מקור סמכות! (כמו ה'איסריליאת' המופיע הרבה בספרות המוסלמית)
רחמים כתב:יכול להיות שאין שם ממש ניבול פה וכדומה אבל כוונת הרב יהושע ינקלוביץ שליט"א הייתה שכמו שאסור לקרוא דברי חשק משום שמגרים את הייצר כך אסור לקרוא את הקוראן כי מגרה את הייצר של הכפירה ושיבוש הדעות.
סתם כתב:הביטוי "חמור נושא ספרים" מקורו בקוראן, ונועד ללגלג על היהודים,
וכן הביטוי "עם הספר, וכנ"ל.
כולל יונגערמאן כתב:היעב"ץ כידוע מצטט מהברית החדשה
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 110 אורחים