אוצר החכמה כתב:דבריך קצת לא ברורים שפתחת בזמן ק"ש וסיימת בזמן תפילה.
אם התכוונת שיילך לישון בלי לקרא ק"ש בכלל אז עד שאתה מסתפק בספק התמוה הזה (ברור שאסור אם יודע שיבטל מצווה) תסתפק אם מותר ללכת לישון ע"מ לקום בזמן ק"ש (ואפילו מג"א) שהרי הבניין עולם (לרי"א חבר) שואל למה מותר למי שמתעורר בבוקר סמוך לנץ להמשיך לישון, ומאי שנא ממעריב שנאסר, ומתרץ שכיוון שישן כל הלילה לא שכיח שלא יקום בזמן ובאופן כזה לא אסרו, ולכאורה לדעתו, אם היה ער כל הלילה באמת אסור לילך לישון.
ואם כוונתך שיקרא ק"ש בלי ברכותיה, בגלל סמיכת גאולה לתפילה, אולי שיקרא גם עם ברכותיה, ואז הוא רק אנוס על סמיכת גאולה לתפילה שכן אינו יכול להתפלל כעת.
אכן לא הייתי מספיק ברור.
כוונתי לשאול על אלה אשר הולכים לישון בבוקר אחר שקראו ק"ש ללא ברכותיה, וקמים לתפילה בשעה תשע למשל (בא"י כמובן) וברכות ק"ש אומרים לאחר ד' שעות ביום, ומסמיכים גאולה לתפלה, האם מותר לעשות כן. ונוכחתי לראות כמה וכמה מקומות שאכן נוהגים כך.
שאלתי, דלכאו' העושים כן אומרים ברכות ק"ש לבטלה, לפי מה שמבואר במחבר וכן פסק המ"ב שאחר ד' שעות ביום אסור לומר ברכות ק"ש והוי ברכה לבטלה. - ובפרט בשבועות שהקפידו מאוד על הכוונה בברכת אהבה רבה, והם אינם יודעים שכל הברכת אהבה רבה שלהם מוטל בספק ברכות לבטלה.
או אפשר שזה נחשב לאונס ממש ואין זה ברכה לבטלה יעו"ש בביאור הלכה.