אוצר החכמה כתב:מי זה בעל התשובה הנ"ל (תפסה עיני את הביטוי "המתח נמשך" )
ראיתי את דבריו בסוף הקישור - ומה אעשה שהאתרוג הכשיל אותי, שאתרים כמו מרכז הרב סגורים בעוד שאתר זה פתוח.
ולענינו, אם צריך להעיד עליו בבי"ד הוא נידון גדול בפוסקים וראה קטע זה במנחת יצחק.
חלק ב סימן סו
(ה) ועוד יש להביא לזה, מדברי הרי"ף הובא בב"י חו"מ סי' ל"ד שם, גבי הנהו קבוראי, דס"ל דגם בעבירה דאו', אם לא התרו בהן, א"כ אינם מחויבים מלקות, ל"ה רק פסולים מדרבנן, והסכים עמו הטו"ז שם, ובעל בני שמואל וכנה"ג, והרי המקדש בפסולי עדות דרבנן חוששין לקדושיו, ואף שהב"י ובש"ע חו"מ (שם סי' ל"ד סעי' כ"ד) פליג עליו (ועי' בתשו' מהרי"א אסאד ח"ב סי' ט"ו), מ"מ לחומרא יש לחוש גם לזה, וגם יש לחוש למש"כ הרמ"א (שם בא"ע סי' מ"ב סעי' ה') דמקדש לפני פסולי עדות דאו' מטעם רשעתן, די"א דחוששין לקדושין דשמא הרהרו תשובה בלבן עי"ש, ובת' זקן אהרן שם, חשש גם לדברי הנמו"י (פ' ז"ב) דכתב דדוקא רשע דחמס פסול לעדות אשה עיי"ש.
אבל בכל זה יש לחלק בין סתם פסולי עדות מחמת עבירה, ובין אותם שפרשו מדרכי צבור וידועים לכופרים ומינים כנ"ל.
(ו) והנה מה דגם לפסק הש"ע דאף בלא התרו בו פסול, מ"מ צריכים להעיד עליו בב"ד, וכמ"ש בש"ע (סעי' כ"ה), ועוד יותר יש לומר דמה"ט ליכא בזה"ז פסולי עדות דאו', לפי מה שהעיר בקצוה"ח (בחו"מ שם סק"א), דהרי עכשיו ליכא מומחין, וקבלת עדות בזמן הזה אינה אלא מתקנת חכז"ל, וא"כ מה"ת עדיין כשרים הם, ואף שכתב ליישב זאת בדרך אפשר, מ"מ חש גם לזה בת' זקן אהרן שם.
כמו כן ראה באחיעזר מה שכתב לדון בדברי הסמ"ע שכתב שאינו נפסל בעדות אלא אם כן ידוע לו שעל ידי זה ייפסל לעדות.
וז"ל בשו"ת אחיעזר חלק ג סימן כה
ע"ד שאלת ידידי גיסי רומעכ"ת שי' על הגט שכ"מ שסידר רב א' באפריקה עם סופר כשר, ולא היו להם עדים כשרים וחתמו על הגט מחללי שבת בפרהסיא, היינו אחד שהחזיק מכבר חנות פתוחה בשבת, ולשארי דברים מתנהג כישראל כשר, והשני מחזיק בשותפות בית מרזח בשבת ואינם חשודים לעשות מלאכה בשבת והם היו עדי חתימה ועדי מסירה, ומת בלא בנים והוא מקום עיגון, כי היבם באמריקא ואינו רוצה לחלוץ, וצידד רומעכ"ת להקל אחרי שרובם ככולם מחללי שבת ואינם יודעים שנפסלים עי"ז לעדות עפמש"כ הסמ"ע והב"ח בסי' ל"ד דאינו נפסל רק באופן שיודע שהוא נפסל לעדות בעבירה זו, וכן תפס הגרעק"א בתשו' סי' צ"ו בגלוח זקן, ואם כי הנתיבות שם חולק על זה, דזה אינו אלא בפסול מדבריהם שהם אמרו והם אמרו, משא"כ באיסור לאו מדאורייתא, דעת כת"ר שיש לסמוך במקום עיגון ע"ד רבותינו הסמ"ע והב"ח והגרעק"א.
ואדרבא אם יש למאן דהוא מאמר שמסכם את הדברים אשמח מאוד אם יעלה אותו.
ובכל אופן אין זה דבר פשוט כלל ועיקר לפסול עד שמעשן סיגריות וגם לא עד שמחזיק בסמרטפון. – והעושה כן אינו מחמיר אלא מקיל והדבר עלול להביא למכשול גדול.