הודעהעל ידי דמאי » ג' מאי 28, 2013 12:00 pm
יאה ונאה, יישר כח.
נהניתי בעיקר מציטוטי המגיד מישרים שאיננו מסתפק בתשובות ענייניות, אלא מוסיף עליהן פלפל ומלח עם המון לחלוחית מסביב.
(שמתם לב לכמעט משפט הבא "הקב"ה שלח סמיילי מחייך לרעיון שלך"? ועוד ).
לעצם העניין - למה בעצם שלא תהיה השפעה?
אם להתייחס לרמז השאלה המבצבץ בדבריך כביכול "לא בשמים היא", והכיצד הוא פוסק בהשפעת המגיד,
ע"ז י"ל סבר וקביל..
מתוך הדברים התעוררתי לדון מה נגיד לגבי אצבע מדולדלת ברובה, שלכאור' נחשב עדיין כמחובר, כאשר הציפורן שעליה פרשה במיעוטה.
אולי כאן כבר נאמר שציפורן כזאת היא חלשה יותר מציפורן רגילה, וכבר אינה חוצצת (כפי הפירוש השני שהמגיד אימץ) ואולי אפילו בציפורן מחוברת לגמרי,
יש לנו לדונה כאילו פירשה ברובה, מחמת שהאיבר עליו היא גדלה, פירש ברובו, למרות שביחס לבשר והעצמות שבאצבע אנו עדיין מחשיבים גם את החיבור הקלוש הזה.
אך בפשוטו אינו כן לכאור'.