אוהב אוצר כתב:חבל שהוא לא פתח את האשכול בכותרת: 'לימוד זכות על דוד המלך' , כמו שכתב באשכול על לימוד זכות לאלו שמכניסים את הציציות בפנים...
איש_ספר כתב:ראיתי חובה לבקש את מחילתו בשם באי המקום. ישמיענו סלחתי, כי לכל העם בשגגה.
אוהב אוצר כתב:איש_ספר כתב:ראיתי חובה לבקש את מחילתו בשם באי המקום. ישמיענו סלחתי, כי לכל העם בשגגה.
מענין מי הוא זה ואי זה הוא אשר זוכה לראשונה לבקשת סליחה ומחילה ע"י ההנהלה בשם באי המקום, היכן בדיוק חתמו פה החברים על העצומה
הזאת לבקש ממנו סליחה בשמם?
אוהב אוצר כתב:באים להגן על כבודו של האחד ורומסים תוך כדי את כבודו של השני. כך יאה וראוי לעשות בכדי להגן על איש צנוע ומעלי.
איש_ספר כתב:ביודעי ומכירי את הרב גאולה בקרוב שהוא ירא"ש צנוע ומעלי, והוא בתומו הלך. ואם למישהו צרם העיסוק בכיו"ב היה עליו לפנות מאחורי הקלעים לו או למנהלי המקום ולא להתעולל עליו בחינם כאילו פגע בכבוד דוד מלכא משיחא ח"ו. ולא זו הדרך ולא זו העיר. ואחר ששמעתי שסגנון הדברים כאן היסב לו צער ועוגמת נפש, ראיתי חובה לבקש את מחילתו בשם באי המקום. ישמיענו סלחתי, כי לכל העם בשגגה.
אוהב אוצר כתב:אל דאגה, כמו שהיתה בקשת סליחה תהיה גם בקשה שתשאר עמנו...
יאיר כתב:אבל אעפ"כ, מה עם האיסור שבנגיעה?
וכי מותר לאדם לגעת בפנויה משום דיכול לשאתה?
יאיר כתב:אבל אעפ"כ, מה עם האיסור שבנגיעה?
וכי מותר לאדם לגעת בפנויה משום דיכול לשאתה?
אוצר החכמה כתב:אבל הגמרא פושטת שאסור.
אוצר החכמה כתב:אם כוונתך לומר שכיוון שהוא רק מדרבנן, עיין רש"י ותספות שם, אולי בזמן דוד המלך עוד לא נגזרה הגזירה, זה אכן סברא, ובפרט בפנויה, ולמעלה כתבתי על ייחוד פנויה מתי גזרו ואולי קשור.
מדבריך השתמע שכיוון שהגמרא מסתפקת אולי בזמן דוד סברו להקל (בלי קשר לזמן הגזירה) וזה נראה לי פשוט שאי אפשר לומר דא"כ אדרבא שתוכיח הגמרא מזה להקל, וע"ז כתבתי שהגמרא פשטה לאיסור.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 538 אורחים