מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

לימוד עט"ב

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
קשר של קיימא
הודעות: 144
הצטרף: ה' ינואר 12, 2012 5:58 pm

לימוד עט"ב

הודעהעל ידי קשר של קיימא » א' יולי 14, 2013 2:28 pm

מה המקור ומה הענין שלא ללמוד עט"ב, מסמתמא יש ע"ז ביותר קדמונים מהרמ"א אבל מה טעם הדבר, האם זה תוספת אבילות כזו ?

למה יש דעות שתינוקות בטלים בו לגמרי ואפי' ברעות הגוים אין ללמוד עי' מ"ב בתחילת תקנ"ד, מה טעם הדבר .

אם אפשר לשמוע שירי רגש המעוררים ליר"ש ותשוקה לרשב"ע, הרי זה רק מנהג ואם אינו [רחיצה] של תענוג אלא לקרב לבבנו אליו ית' מה הצד שאסור.

בברכה המשולשת
הודעות: 14277
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: לימוד עט"ב

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' יולי 14, 2013 10:23 pm

ומי התיר לשמוע שירי רגש לעבודת השי"ת כל השנה? הלא זה על-פי רש"י תוס', שכן לפי הרמב"ם (והשו"ע שפוסק כמותו) זה אסור- כל השנה.

ערבי פסחים
הודעות: 230
הצטרף: ו' מרץ 30, 2012 4:48 pm

Re: לימוד עט"ב

הודעהעל ידי ערבי פסחים » א' יולי 14, 2013 10:47 pm

אם בכל ההלכות אני ואולי גם הרב קשר של קיי', נוהגים כרמ"א למה לא גם בזה יעו"ש היטב בס' תק"ס. עוד הרי מבואר שם וזה לכו"ע שלצורך מצוה שרי, ובלי זה לא היית יכול לנגן בשמחת חתן וכלה.
והשאלה היא שאלה, אם אחד מנותק לגמרי מההנאה העצמית של השיר וכוונתו לכתחילה רק להתעלות [אני אישית מכיר כאלו שזה כל הייעוד אצלם בשירים אלו] אולי יהיה מותר ובפרט שאינו דינא דגמ' או ראשונים שלא לשמוע בימים הללו, וא"כ יתכן ונימא זיל בתר טעמא.

יגדיל תורה ויאדיר
הודעות: 1043
הצטרף: ד' יוני 19, 2013 7:56 pm

Re: לימוד עט"ב

הודעהעל ידי יגדיל תורה ויאדיר » א' יולי 14, 2013 11:19 pm

עי' ביאור הלכה סימן תקנ"ד שהביא לשון המאמר מרדכי לגבי איסור הלימוד עט"ב שהוא היה מבטל את האיסור כיון שרוב העם מבטלים סתם עיי"ש.

בברכה המשולשת
הודעות: 14277
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: לימוד עט"ב

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' יולי 15, 2013 8:37 am

ערבי פסחים כתב:אם בכל ההלכות אני ואולי גם הרב קשר של קיי', נוהגים כרמ"א למה לא גם בזה יעו"ש היטב בס' תק"ס. עוד הרי מבואר שם וזה לכו"ע שלצורך מצוה שרי, ובלי זה לא היית יכול לנגן בשמחת חתן וכלה..


רה"ג, שדעתו כגאונים האחרים והרמב"ם, הוא המקור להיתר בחתונה
ויעויין בהרחבה בתשובת מרן האגר"מ


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 521 אורחים