היימישער כתב:אולי כדי ליצור עדיפות לבן על פני בני הבן.
ממרומי היער כתב:ענה הגאון הנ"ל וזה לשונו: בני בנים הרי הם כבנים, אבל סבא הוא לא אבא.
אוהב אוצר כתב:קשור או לא קשור, אבל אמר פעם אחד האדמורים, שבשעה שנולד לאדם נכד, אז הוא נהיה אדם שנבדל מהבהמה, משום שאנו מוצאים דבטבע החיות שהם מכירים את אביהם ואימם
אולם אין מציאות כזאת שגור יכיר את 'סבו' האריה.
לכן האדם מקבל משמעות בלידת נכדיו...
א"ל בהיותן עובדי כוכבים אית להו חייס נתגיירו לית להו חייס אמר רב הכל מודין בעבד שאין לו חייס דכתיב שבו לכם פה עם החמור עם הדומה לחמור מיתיבי ולציבא חמשה עשר בנים ועשרים עבדים וכו' ואיבעית אימא יחסינהו בדוכתא אחריתי באבוהון ובאבא דאבוהון דכתיב וישלחם המלך אסא אל בן הדד בן טברימון בן חזיון מלך ארם היושב בדמשק לאמר
ממרומי היער כתב:הגמ' בקידושין דף ל אומרת : דתניא "ולימדתם אותם את בניכם" אין לי אלא בניכם בני בניכם מנין ת"ל "והודעתם לבניך ולבני בניך" (פרשת ואתחנן שקראנו) ע"כ , וקשה דהא קיי"ל בכל התורה כולה שבני בנים הרי הם כבנים וא"כ בעד מה צריך פסוק מיוחד ללמד שחייב אדם ללמד את בן בנו תורה ?
נאמרו עשרות תשובות כל אחד בסגנונו הוא, תיכוניסטים ובחורי ישיבות, צעירים ומבוגרים, התעמתו בלהט בקושיא, עד שהראש ישיבה השתיק את כולם וענה תשובה קולחת וקולעת !!!
תשובות רבותי תשובות !!
צר לי, אך לא הבנתי.ממרומי היער כתב:ענה הגאון הנ"ל וזה לשונו: בני בנים הרי הם כבנים, אבל סבא הוא לא אבא.
ממרומי היער כתב:חובת האב ללמד את בנו, היא לא באשר הוא הבן שלו, אלא לכל א' מישראל שנולד יש אב רוחני, אב מחנך, אב מלמד תורה, וחובה זו מוטלת על האבא ומהיכי תיתי לחייב את הסבא בזה.
קמ"ל והודעתם לבניך ולבני בניך, לומר לך שהחיוב הוא שלכל א' מישראל יש לא רק אבא מלמד תורה אלא גם סבא מלמד תורה !!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 234 אורחים