ר' הונא בשם ר' חייא בר אבא אמר: שרה אמנו ירדה למצרים וגדרה עצמה מן הערוה, ונגדרו כל הנשים בזכותה. יוסף ירד למצרים וגדר עצמו מן הערוה, ונגדרו ישראל בזכותו
חכם באשי כתב:השווה ויק"ר, לב ה:ר' הונא בשם ר' חייא בר אבא אמר: שרה אמנו ירדה למצרים וגדרה עצמה מן הערוה, ונגדרו כל הנשים בזכותה. יוסף ירד למצרים וגדר עצמו מן הערוה, ונגדרו ישראל בזכותו
רחמים כתב:חכם באשי כתב:השווה ויק"ר, לב ה:ר' הונא בשם ר' חייא בר אבא אמר: שרה אמנו ירדה למצרים וגדרה עצמה מן הערוה, ונגדרו כל הנשים בזכותה. יוסף ירד למצרים וגדר עצמו מן הערוה, ונגדרו ישראל בזכותו
תודה, והשאלה מה הביאור וגדר בזה, משמע שזה ששרה גדרה עצמה לא יכל לעזור לגברים, וזה שיוסף גדר עצמו לא יכל לעזור לנשים.
למה היום לא מועילה לנו הזכות של שרה ויוסף כדי שכולם יהיו גדורים? וכי בגלל שאיננו גרים במצרים?!
שפה ברורה כתב:מאן יימר שזה לא מועיל לנו
וכי אתה סובר שבני ישראל במצרים לא היו צריכים ללחום עם יצרם, ורק בלא הקדמת יוסף, לא היה ביכולתם לנצח את יצרם
כח הקדושה של המחשבה הקדושה של אברהם אבינו, שהיא בססה את יסוד כח מסירות הנפש הישראלית בעד קדושת ד' ותוה"ק
ברקים רב כתב:יסוד ידוע בדברי רבינו השפ"א בכ"מ.
דוד4 כתב:תשובה מלאה לשאלתך, בשיחות הר"נ (לרבינו הרה"ק מוהר"ן מברסלב זיע"א), אות קיד, וזה לשונו:
עכשיו בנקל יותר לעמוד בנסיון, כי הראשונים שעמדו בנסיון כבר שיברו כל כך קליפה הזאת של תאוה זו, עד שעכשו בקל יכולים לעמוד בנסיון, ואפלו איש פשוט לגמרי, יכול עכשיו לעמוד בנסיון. ועל כן אמרו רבותינו זכרונם לברכה (סנהדרין יט:): "תקפו של יוסף - ענותנותו של בעז, ותקפו של בעז - ענותנותו של פלטי בן ליש". כי תוקף הנסיון של יוסף הצדיק (בראשית לט), היה דבר קל ופשוט אצל בעז שהיה אחריו (רות ג). וכן תוקף הנסיון של בועז, היה קל ופשוט אצל פלטי (שמואל א כה). כי כל מי שהיה אחרון יותר, הנסיון קל אצלו יותר כנ"ל. ועל כן עכשיו בנקל לעמוד בנסיון אפלו איש פשוט לגמרי, כנזכר לעיל:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 702 אורחים