מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

הודעהעל ידי איש רגיל » א' אוגוסט 04, 2013 2:45 pm

דעת המנחת חינוך דהנוטע אילן בעציץ בבית המקדש, לוקה רק אם הוא נקוב [ויש שנסתפקו שמא לוקה אף באינו נקוב, עיין שו"ת מנחת שלמה קמא סי' מ עמוד רנח].
האם לדעת המנ"ח לוקה אף המעביר, כמו המעביר עציץ נקוב בכרם לגבי כלאים?

הרב בן הרב
הודעות: 24
הצטרף: ו' אוגוסט 02, 2013 7:30 pm

Re: המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

הודעהעל ידי הרב בן הרב » א' אוגוסט 04, 2013 2:50 pm

תלוי בכלל אם נקטינן דחד נינהו.

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

הודעהעל ידי איש רגיל » א' אוגוסט 04, 2013 6:09 pm

הרב בן הרב כתב:תלוי בכלל אם נקטינן דחד נינהו.

לא הבנתי.

תוכן
הודעות: 6273
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

הודעהעל ידי תוכן » א' אוגוסט 04, 2013 8:31 pm

בכלאים האיסור הוא הוספת אחד במאתים, במקדש האיסור הוא נטיעה דוקא דבעי על זה ט"ו יום.

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

הודעהעל ידי איש רגיל » א' אוגוסט 04, 2013 8:48 pm

תוכן כתב:בכלאים האיסור הוא הוספת אחד במאתים, במקדש האיסור הוא נטיעה דוקא דבעי על זה ט"ו יום.
מנין לך שיעור זה? במנ"ח איתא להדי' דלוקה אף אם נטע ומיד עקר את הנטיעה.

חרבונה
הודעות: 88
הצטרף: ג' יולי 30, 2013 5:20 pm

Re: המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

הודעהעל ידי חרבונה » א' אוגוסט 04, 2013 9:39 pm

במנחת שלמה שציינת כתב שיש להסתפק אולי עובר על הלאו גם מי שנוטע בעציץ שאינו נקוב, דזיל בתר טעמא שכן היו עושים בבתי עבודה זרה לקבץ האנשים, וא"כ כיון שגורם שיהיה עץ מה לי אם יונק מה לי אם אינו יונק. ואולי לדבריו יש גם צד קולא שאף שכשמעביר עציץ נקוב הוא יונק מקרקע העזרה, מ"מ הרי הוא לא הניח את העציץ, ולא גרם שיתקבצו האנשים.
אך לפי המנ"ח שהכל תלוי ביניקה מדוע שלא יעבור על הלאו אף המעביר עציץ נקוב.

תוכן
הודעות: 6273
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: המעביר עציץ נקוב בבית המקדש לוקה?

הודעהעל ידי תוכן » א' אוגוסט 04, 2013 11:01 pm

איש רגיל כתב:
תוכן כתב:בכלאים האיסור הוא הוספת אחד במאתים, במקדש האיסור הוא נטיעה דוקא דבעי על זה ט"ו יום.
מנין לך שיעור זה? במנ"ח איתא להדי' דלוקה אף אם נטע ומיד עקר את הנטיעה.


אמרתי כן מסברא.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 479 אורחים