בשבת ט"ז ע"ב איתא דאיכא מאן דאמר שאין כלי מתכות חוזרים לטומאתן הישנה אלא רק בטומאת מת ולא בשאר טומאות, וכתב רש"י על זה בד"ה למ"ד וכו' לא ידענא היכא.
והפליאה עצומה איך נעלם מעיניו דהיא משנה מפורשת דעת רשב"ג בכלים פי"א מ"א ותימה על תימה שהגמרא בשבת שם בעמוד א' מביאה תחילת משנה זו ואיך יתכן שנתעלמה מרש"י סוף המשנה?
גם התוס' בשבת שם הביאו דברי רשב"ג מהתוספתא דכלים, והגיהו הב"ח ומסוה"ש דהיא משנה שם וא"צ להביאו מן התוספתא.
ונראים הדברים לכאורה שלפני רש"י ותוס' לא היו במשנה דברי רשב"ג.
ובאם הגירסא נכונה למחוק דברי רשב"ג מהמשנה ייושב נמי מה שדיברו בזה מפרשי המשנה שם אמאי אין הלכתא כרשב"ג בזה הא כללא הוא דכ"מ ששנה רשב"ג במשנתינו הלכה כמותו.
אמנם מאחר שהיה בפורום חשוב זה לא מזמן אשכול חוצב להבות ומרעיד לבות בעניין הגהות מסברא יראתי בפצותי, והנני שוטח תחינתי לפני החכמים שימצאו לי כת"י שאכול להסתתר מאחוריו ולא לתקן הגירסא מסברת לבבי האטום.