מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מים של נט"י שחרית שנתערבו באחרים

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
מאן מלכי
הודעות: 163
הצטרף: ב' יוני 11, 2012 4:04 pm

מים של נט"י שחרית שנתערבו באחרים

הודעהעל ידי מאן מלכי » א' ספטמבר 08, 2013 12:45 am

מעשה שהיה שמילאו מים באמטיה ער"ה שהיה ג' ימים לצורך מים של שבת. ילד אחד נטל ידיו שחרית במים הללו לתוך שארית המים שבאמטיה, יל"ע מה דין שארית המים גבי שימוש בם, דקיי"ל שאין נהנים ממים של נט"י שחרית.

דב בער
הודעות: 145
הצטרף: א' אפריל 28, 2013 10:52 pm

Re: מים של נט"י שחרית שנתערבו באחרים

הודעהעל ידי דב בער » א' ספטמבר 08, 2013 2:26 am

אם יש שישים כנגד המים האלו, לכאו' יש בהם דין ביטול ברוב ומותרים לשימוש, אולם אם יש רק רוב ולא שיישים, אם המים עומדים לשתיה צריך שישים, אבל אם עומדים לנטילת ידים וכדו' ולא לשתיה, לכאו' מתבטל ברוב בלא שישים. אולם דעת הט"ז ביו"ד סי' קט"ז שבמידי דסכנתא אין מועיל ביטול בשישים כלל, ולפי"ז אולי בנד"ד לא מהני ביטול, אבל הסכמת הפוסקים שגם במידי דסכנתא יש ביטול ברוב.

איש רגיל
הודעות: 2099
הצטרף: ב' יוני 24, 2013 2:11 am

Re: מים של נט"י שחרית שנתערבו באחרים

הודעהעל ידי איש רגיל » א' ספטמבר 08, 2013 2:35 am

דב בער כתב:אם יש שישים כנגד המים האלו, לכאו' יש בהם דין ביטול ברוב ומותרים לשימוש, אולם אם יש רק רוב ולא שיישים, אם המים עומדים לשתיה צריך שישים, אבל אם עומדים לנטילת ידים וכדו' ולא לשתיה, לכאו' מתבטל ברוב בלא שישים. אולם דעת הט"ז ביו"ד סי' קט"ז שבמידי דסכנתא אין מועיל ביטול בשישים כלל, ולפי"ז אולי בנד"ד לא מהני ביטול, אבל הסכמת הפוסקים שגם במידי דסכנתא יש ביטול ברוב.

טומאה יש בהו ולא סכנה.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 443 אורחים