מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מה המקור למילים "ברכות יחולו על ראשי" בתוך "תורה צווה לנו"??

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

מה המקור למילים "ברכות יחולו על ראשי" בתוך "תורה צווה לנו"??

הודעהעל ידי הכהן » ה' אוקטובר 03, 2013 11:54 pm

משום מה הילדים בגן שרים:
"תורה צווה לנו משה מורשה קהילת יעקב
ברכות יחולו על ראשי
שמע בני מוסר אביך..."
מישהו יודע מה המקור למילים המודגשות?? זה לא מופיע בסידור...

http://www.prog.co.il/showthread.php?t=143567

אבן זועקת
הודעות: 440
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2013 1:36 am

Re: מה המקור למילים "ברכות יחולו על ראשי" בתוך "תורה צווה לנ

הודעהעל ידי אבן זועקת » ו' אוקטובר 04, 2013 12:00 am

שמא אומרים זה כדי לבקש איזו בקשה ולצאת יד"ח תפילה דאורייתא.


קלונימוס הזקן
הודעות: 1184
הצטרף: ג' דצמבר 28, 2010 7:22 pm

Re: מה המקור למילים "ברכות יחולו על ראשי" בתוך "תורה צווה לנ

הודעהעל ידי קלונימוס הזקן » ו' אוקטובר 04, 2013 1:56 am

כך כנראה מתייחס לזה גם הגאון רבי יעקב רוזנטל זצ"ל בספרו 'משנת יעקב' פכ"ט מהל' שבת ה"י:
והנה לאור זה, נראה, דאותן הנשים שלא מקפידות להתפלל בשבת בבקר, אם אומרות איזה תפילה בקומן אחרי מודה אני, וכגון: ברכות יחולו על ראשי, וכדומה, נתחייבו כבר בקידוש, וכשבאות לשתות קפה או תה, עליהן להתכוין לצאת בזה חובת קידוש, [ובתנאי שלא יהיו חם ביותר], והרי יוצאים ידי קידוש בחמר מדינה, ראה סי' רע"ב סעיף ט', ונשים שאין רגילות ביין, הוי לדידהו כמקום שאין היין מצוי, ותה או קפה, הוי חמר מדינה, א"כ יוכלו לצאת בזה חובת קידוש, ויאכלו אח"כ עוגות, דאין קידוש אלא במקום סעודה.



ציטטתי את כל הקטע כי ישנן כאן עוד תובנות מחודשות שיש לדון בהם לפני חו"ר הפורום

עושה חדשות
הודעות: 12715
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: מה המקור למילים "ברכות יחולו על ראשי" בתוך "תורה צווה לנו"??

הודעהעל ידי עושה חדשות » א' יולי 26, 2020 2:12 am

ראה עוד - https://forum.otzar.org/viewtopic.php?t ... 80#p335732

אגב. ז"ל לקט יושר (בסדר ההבדלה) - ואח"כ נוטל מעט יין ביד ימינו ומחכך שתי ידיו להדדי ונתן על שתי עיניו. ואח"כ הסיר [בשתי ידיו] המטרון מעל ראשו ומברך את עצמו ברכה והצלחה יניח על ראשי, [מושך שתי ידיו מגובה הראש עד המצח ואמר במשיכה, כן עשה ג' פעמים]. ואח"כ באו בניו והסירו המטרון ומברך אותם בשתי ידיו על ראשם. ואח"כ באו כלותיו והסירו הקובעין שקו' בל"א הוטליא ומברך אותם.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 109 אורחים