כתב המבי"ט וז"ל ולכך לא נצטוית האשה במצות שהזמן גרמא, מפני קדימת הזמן שקדם בריאת אדם ליצירת חוה (בית אלוקים שער התפילה פרק יד).
מה מקור הדברים וביאורם?
אבל לא ברור לשיטתך למה מצא לנכון המביט להביא את הראיה הזו דוקא לעניין מ"ע שהז"ג.רחמים כתב:המבי''ט מאריך שם שכל תפיקדה של האישה להיום לעזר לאדם להגיע לתיקונו, והראיה הגדולה לכך היא זה שנבראת אחריו ורק לאחר שהתעורר הצורך בה ובעצם בלא זה לא היתה נבראת כלל. וכיון שכך נפטרה ממצוות עשה שהזמן גרמן כדי שתהיה פנויה למלא את תפקידה הרם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 504 אורחים