איתא ברש"י בפרשתן דהמלאכים הביאו ליעקב מצאן לבן
ומבואר דאין בזה גזל, וצ"ב אמאי
ושמא הוי יאוש ושינוי רשות
אך אין נראה דמלאכים חשיבי רשות וגם מסתמא לבן לא ידע מזה כלל ואין כאן יאוש אלא שלא מדעת ותלי בפלוגתת רבא ואביי באל"מ
ואשר לכאו' עולה מזה גדר גדול, דכיון דמן השמים הוא שוב אין כאן גזל
ומחד מתרי, או דמסובב הסיבות גרם לזה ורצון ה' מבטל האיסור והוי כהוראת שעה
או דכיון דבגשמיות לא נמצאת הדרך להוכיח דזהו צאן לבן הוי בבחינת לא בשמים היא וכפי שהעירו כאן בסמוך לגבי כהנים בקברות צדיקים, וסברא זו שניה חדשה וקצת רחוקה היא ורק לחידודא כתבתיה