פנימי כתב:לגבי שררה לכו"ע יש כאן שררה.
האג"מ מנסה לומר שהוא מח' ראשונים אם נאסרה שררה שאינה מלכות, וסמך בשעה"ד על המתירים.
והוא מוצא פטנט שתהיה שכירה של ההשגחה, ונמצא שהשררה של הרב הממונה ולא שלה..
בברכה המשולשת כתב:א. מרן הגרמ"פ לא "מנסה לומר שהוא מח' ראשונים" אלא אומר זאת (ובזה חלקו עליו רבים מאוד מגדול"י)
בברכה המשולשת כתב:ב. "שכירה של ההשגחה" איננו "פטנט" אלא הצעה הלכתית כבדת-משקל (אם כי גם על זה יש מחלוקת)
פנימי כתב:אני התפלאתי על משהו אחד. זה שדעתן קלה ברור שהוא תכונה בסיסית באישה, ואינו משתנה, אבל לגבי עצלנות מוזר לי לומר היום שנשים עצלניות, וזה יותר נשמע לי שחז"ל דיברו על מציאות שהיתה בזמנם ולא על טבע בסיסי.
ואני מתפלא איך אתה מעיז לומר כזה דבר (ויש לחקור אם זה טבע בסיסי או תכונה משתנה)!פנימי כתב:אני התפלאתי על משהו אחד. זה שדעתן קלה ברור שהוא תכונה בסיסית באישה, ואינו משתנה, אבל לגבי עצלנות מוזר לי לומר היום שנשים עצלניות, וזה יותר נשמע לי שחז"ל דיברו על מציאות שהיתה בזמנם ולא על טבע בסיסי.
פנימי כתב:אתה לא מכיר נשים??!!
מעניין שאנחנו חולקים במציאות!
אין אפשרות להתווכח על כזה דבר. כך אני רואה את המציאות
איש רגיל כתב:כל אחד מכיר את אשתו ומנסה לעקם את מאמרי חז"ל לפי שגיונותיה.
החזן כתב:לענ"ד יש לומר איפכא.
מוזר לי לומר היום שנשים דעתן קלה וברור שחז"ל דיברו על מציאות שהיתה בזמנם ולא על טבע בסיסי, ומציאות זו השתנתה, אבל לגבי עצלנות יותר נשמע לי שהיא תכונה בסיסית באישה ואינה משתנה.
החוצפה של אנשים מסויימים להציג מחלוקת ראשונים כ'השיטה הטועה' ו'השיטה הצודקת' הינה מסמרת שיער!סכינא חריפא כתב:מאמרו של הרב זיני בענין 'נשים עצלניות'
מרן המשגיח כתב:החוצפה של אנשים מסויימים להציג מחלוקת ראשונים כ'השיטה הטועה' ו'השיטה הצודקת' הינה מסמרת שיער!סכינא חריפא כתב:מאמרו של הרב זיני בענין 'נשים עצלניות'
מרן המשגיח כתב:אינני מכבד אדם שלא מכבד את רבותינו הראשונים.
הדברים במאמר הוצגו כך: שיטת הראשונים שנשים עצלניות ולכן אינן נאמנות - שתוארה כקביעה מפתיעה ונוגדת את את כל מה שאנחנו רואים. ומנגד שיטת הראשונים שמפרשים את הירושלמי להפך - שקיבלה את הכותרת "הנוסח המדוייק של הירושלמי ופירושו האמיתי" אכן לא טועה וצודקת אלא מדוייקת ואמיתית למול...
אין כמו ערב ר"ה למחות על כבודם של רבותינו הראשונים.
תהיה בריא.לייטנר כתב:מרן המשגיח כתב:אינני מכבד אדם שלא מכבד את רבותינו הראשונים.
הדברים במאמר הוצגו כך: שיטת הראשונים שנשים עצלניות ולכן אינן נאמנות - שתוארה כקביעה מפתיעה ונוגדת את את כל מה שאנחנו רואים. ומנגד שיטת הראשונים שמפרשים את הירושלמי להפך - שקיבלה את הכותרת "הנוסח המדוייק של הירושלמי ופירושו האמיתי" אכן לא טועה וצודקת אלא מדוייקת ואמיתית למול...
אין כמו ערב ר"ה למחות על כבודם של רבותינו הראשונים.
למול מה?
הרי הרב זיני לא כתב את ה'למול' שכה חיפשת, ואע"פ שאיני מזדהה עם הסגנון הנ"ל, אבל את הביטוי 'אמיתי' מצאנו כבר הרבה לפני הרב זיני.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 112 אורחים