בברכה המשולשת כתב:מספר הילדים של המשפחות שאינן שומרות תומ"צ רח"ל בחו"ל הוא קטן מאוד.
בברכה המשולשת כתב:לא הבנתי. הרי אם יש נישואי תערובת, רח"ל, והילדים יהודים (דהיינו כי האמא יהודיה) אבל יש רק 1.5 ילדים בממוצע, אז יש רק 0.9 בנות בממוצע, וכן בדור הבא וכו'
איש רגיל כתב:http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=19&t=15422&p=145047#p145061
ובהמשך התגובות שם.
פנימי כתב:איש רגיל כתב:http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=19&t=15422&p=145047#p145061
ובהמשך התגובות שם.
לא נחתו שם למה שהבאתי בתחילת דברי שצריך שידעו איזה שבט הם
מן השורה כתב:הנה,
ערכין ל"ב:, דתניא משגלו שבט ראובן ושבט גד וחצי שבט המנשה בטלו יובלות, שנאמר וקראתם דרור בארץ לכל יושביה, בזמן שכל יושביה עליה ולא בזמן שגלו מקצתן. יכול עליה היו עליה והן מעורבבין שבט בנימין ביהודה ושבט יהודה בבנימין יהא יובל נוהג, תלמוד לומר לכל יושביה, בזמן שיושביה כתיקונן ולא בזמן שהן מעורבבין.
ובזה גם תשובה לשולח ששלח למה לא יהיה היום דין רוב יושביה, כי צריך כל יושביה ולא רוב יושביה. ונכון שמספיק גם חלק מכל שבט ושבט, ואולי אפילו אדם אחד מכל שבט עיין דרך אמונה פ"י מהל' שמיטה ויובל ה"ח, אבל צריך מכל השבטים והיום אין לנו.
מן השורה כתב:בגמרא יש שתי דרשות, אחד מ"כל" ושנית מ"יושביה", הראשון הוא לכל השבטים והשני הוא שיהיו יושביה כתיקונן.
וכבר הבאתי שמספיק רוב של כל שבט.
מן השורה כתב: ויתכן עוד שאם יצאו בדרך עראי אין זה מעכב
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 217 אורחים