מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ולא יראה בך דבר ושב מאחריך

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
גם זו לטובה
הודעות: 2523
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

ולא יראה בך דבר ושב מאחריך

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ג' פברואר 04, 2014 12:16 pm

וְלֹא יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר וְשָׁב מֵאַחֲרֶך
מה הכוונה "ערות דבר"?

בן החבורה
הודעות: 414
הצטרף: ב' אוקטובר 21, 2013 6:36 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תובב"א

Re: ולא יראה בך דבר ושב מאחריך

הודעהעל ידי בן החבורה » ג' פברואר 04, 2014 1:14 pm

בפשטות הפירוש הוא כמו 'דבר ערוה'

האבן עזרא כ' במעשה או דיבור ואולי הוא מפרש 'דבר' מל' דיבור

בתרגום יונתן תרגם 'קלנא דמדעם' והיינו כמו 'ערות מאומה'

גם זו לטובה
הודעות: 2523
הצטרף: ה' יוני 07, 2012 2:29 am

Re: ולא יראה בך דבר ושב מאחריך

הודעהעל ידי גם זו לטובה » ג' פברואר 04, 2014 2:11 pm

בן החבורה כתב:בפשטות הפירוש הוא כמו 'דבר ערוה'

האבן עזרא כ' במעשה או דיבור ואולי הוא מפרש 'דבר' מל' דיבור

בתרגום יונתן תרגם 'קלנא דמדעם' והיינו כמו 'ערות מאומה'


ראיתי שיש שפירשו לעניין צניעות, ולכן שאלתי את השאלה הנ"ל

ידידיה
הודעות: 1235
הצטרף: ג' אוגוסט 02, 2011 4:15 pm

Re: ולא יראה בך דבר ושב מאחריך

הודעהעל ידי ידידיה » ג' פברואר 04, 2014 6:19 pm

בן החבורה כתב:בפשטות הפירוש הוא כמו 'דבר ערוה'

האבן עזרא כ' במעשה או דיבור ואולי הוא מפרש 'דבר' מל' דיבור

בתרגום יונתן תרגם 'קלנא דמדעם' והיינו כמו 'ערות מאומה'

תלמוד בבלי מסכת שבת דף קנ עמוד א

לא יאמר אדם לחבירו הנראה שתעמוד עמי לערב רבי יהושע בן קרחה אומר אומר אדם לחבירו הנראה שתעמוד עמי לערב אמר רבה בר בר חנה אמר רבי יוחנן הלכה כרבי יהושע בן קרחה ואמר רבה בר בר חנה אמר רבי יוחנן מאי טעמא דרבי יהושע בן קרחה דכתיב +ישעיהו נח+ ממצוא חפצך ודבר דבר דיבור אסור הרהור מותר

רמי ליה רב אחא בר רב הונא לרבא מי אמר רבי יוחנן דיבור אסור הרהור מותר אלמא הרהור לאו כדיבור דמי והאמר רבה בר בר חנה אמר רבי יוחנן בכל מקום מותר להרהר חוץ מבית המרחץ ומבית הכסא שאני התם דבעינן +דברים כג+ והיה מחניך קדוש וליכא הכא נמי כתיב +דברים כג+ ולא יראה בך ערות דבר ההוא מיבעי ליה לכדרב יהודה דאמר רב יהודה נכרי ערום אסור לקרות קרית שמע כנגדו מאי איריא נכרי אפילו ישראל נמי לא מיבעיא קאמר לא מיבעיא ישראל דאסור אבל נכרי כיון דכתיב ביה +יחזקאל כג+ אשר בשר חמורים בשרם אימא שפיר דמי קא משמע לן


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: מן הדרום ו־ 423 אורחים