מן השורה כתב:הרב אלישיב היה "ענק" בקבלה, שמעתי מאדם נאמן ששמע מהרב יעקב הלל שלפני שלשים וחמש שנה הוא נכנס אל הרב אלישיב עם כמה שאלות שנותרו אצלו ללא תשובה, ויצא משם המום, הוא התבטא עליו "כל רז לא אניס ליה".
כעת ראיתי שהאריך בזה בגדולה שמושה.
אמסטרדם כתב:תוכן כתב:הש"ך יו"ד סימן רמ"ו סק"ו כותב שלימוד הקבלה אינו נחשב לימוד התורה.
הבני יששכר בהוספות מהרצ"א על סור מרע ועשה טוב מביא מהלובלינער ז"ל שכל הש"ס יש בו סודות [וכידוע מהרמ"ע מפאנו ז"ל ועוד ועוד] אך יש גם פשט, ומשא"כ סוגיא דרבה בר בר חנה בריש הספינה אין בו אלא סוד - ולכאו' ברור דמקיימים מצות ת"ת כשלומדים את זה, ובר מן דין וכי נאמר שזוהר הקדוש גרע משאר אגדות חז"ל ומדרשים? וצ"ע. [ואלי יש לחלק בין דברי חז"ל לדברי המקובלים המאוחרים ואכתי צ"ע].
ובספר גדולה שמושה מביא שבאחד המחזורים בתפארת בחורים השמיט הגריש"א ז"ל סוגיה בבכורות באמרו שאין לנו עסק בנסתרות...
ובענין פירוש גמרא על דרך חכמת האמת יצוין לבית האוצר ח"א ערך "אלא אימא".