שאלה לי בלימודי חז"ל לדוגמא מכל מושבותיכם מיעטו שמצה של מעשר שני וביכורים פסולה למצה האם הכוונה שלמדו שכל מה שלא נאכל בכל מושבותיכם פסולה למצה ומעתה עלינו למצוא מה לא נאכל בכל מושבותיכם ואם יהיה חוץ ממעשר שני עוד מה שלא נאכל בכל מושבותיכם יהיה פסול למצה שהפסול מה שלא נאכל בכל מושבותיכם או שבאמת התורה מיעטה מעשר שני וביכורים בלבד אלא שזה צורת הלימוד
על ידי המילים בכל מושבותיכם והפסול משום שהוא מעשר שני ולא משום שאינו נאכל בכל מושבותיכם ואם היה עוד שאינם נאכלים בכל מושבותיכם יתכן שהתורה היתה ממעטת מעשר שני בצורה אחרת אמנם נראה לי שגם אם כהצד השני הקש שונה שאינו לתת דין מסויים אלא לתת כלל שבכל הדינים הם שווים
עוד יש לומר שאין בזה כלל ופעם זה כך ופעם זה כך
מה דעת חכמי הפורום בנידון