מה הינך מתכוין לאחר מעשה? רק עכשיו קיבל המכון את אישור הקופה ועכשיו רוצה המבוטח לרשום את הביקורים הפיקטיביים.אוהב אוצר כתב:אם הקופה אמורה לשלם בכל מצב, א"כ מדוע לא? מה ההו"א לאסור כאן? [במיוחד אחר מעשה]
מרן המשגיח כתב:אם הקופה עצמה מסכימה לזה (אפילו לאחר מעשה או מתחת לשולחן) זה עניין אחר.
אבל בלי זה אינני מבין מה ההו"א שיהיה מותר הקופה לא חייבת כסף לאף אחד אלא טיפולים או החזרים. הא למה זה דומה לאחד שקיבל אישור לאיזו תרופה אך החליט משום מה שאיננו רוצה לקחתה האם יש צד שמותר לו להוציא עליה חשבונית פיקטיבית כדי לקבל כסף מהקופה?
קולמוס הסופר כתב:מרן המשגיח כתב:אם הקופה עצמה מסכימה לזה (אפילו לאחר מעשה או מתחת לשולחן) זה עניין אחר.
אבל בלי זה אינני מבין מה ההו"א שיהיה מותר הקופה לא חייבת כסף לאף אחד אלא טיפולים או החזרים. הא למה זה דומה לאחד שקיבל אישור לאיזו תרופה אך החליט משום מה שאיננו רוצה לקחתה האם יש צד שמותר לו להוציא עליה חשבונית פיקטיבית כדי לקבל כסף מהקופה?
בס"ד
אתה צודק במקרה שלך, כי הקופה מממנת טיפול מסוים, ואינה מעניקה נדבות סתם.
אבל כשאכן עשה את הטיפול הדין שונה וכמו שכתב הרב בברכה, כי הקופה עפ"י הסכם הביטוח אמורה לשלם לו את הטיפול הספציפי, בעיקרון מותר לו לעשות את הטיפול בכל מרפאה ולקבל החזר, אלא שמטעמי נוחות הקופה הגבילה את החזריה רק למרפאות איתן יש לה שיתוף פעולה. לכן כשעשה למעשה את הטיפול, אלא שהייתה בעיה טכנית מצד הקופה בתחילת הטיפול שהסתדרה אח"כ, כמעט ואין צד שאסור לו לקחת את ההחזר.
בברכה המשולשת כתב:לפי הנתונים שבשאלה בזמן שעשה את הטיפולים במכון נאמר לו מהקופה שהם בתהליכי הסדרה מול המכון.
היא שיחתי כתב:צריך לדעת מה הסמכות של האיש קשרי לקוחות
אבל על פניו נשמע גזל גמור
הוא גוזל מהקופה, לקופה היה הסדר והסכימה רק למכון אחד, רישום פיקטיבי הוא גזל גמור, מה הסברות בטן הללו? הקופה לא חייבת לו טיפול הקופה חייבת לו מימון של טיפול במכון מסויים, ולא מימון במקום אחר
הפיתרון הוא פשוט
לשאול את הקופה (מישהו מוסמך, מנהל הסניף וכדומה) בצורה אנונימית אם הוא מרשה, אם מאשר, הרי מותר זה בסמכותו, אם לא מאשר זה גזל גמור
היא שיחתי כתב:צריך לדעת מה הסמכות של האיש קשרי לקוחות
אבל על פניו נשמע גזל גמור
הוא גוזל מהקופה, לקופה היה הסדר והסכימה רק למכון אחד, רישום פיקטיבי הוא גזל גמור, מה הסברות בטן הללו? הקופה לא חייבת לו טיפול הקופה חייבת לו מימון של טיפול במכון מסויים, ולא מימון במקום אחר
הפיתרון הוא פשוט
לשאול את הקופה (מישהו מוסמך, מנהל הסניף וכדומה) בצורה אנונימית אם הוא מרשה, אם מאשר, הרי מותר זה בסמכותו, אם לא מאשר זה גזל גמור
היא שיחתי כתב:צריך לדעת מה הסמכות של האיש קשרי לקוחות
תורה תמימה כתב:היא שיחתי כתב:צריך לדעת מה הסמכות של האיש קשרי לקוחות
מענין לענין יורשה נא לי להעלות שאלה נוספת, מה סמכותו של כל מי שמופקד על מתן תשובות לציבור, בכל נותני השרותים למיניהם קופ"ח תחבורה ציבורית חברות טלפון וכו', האם בכל תשובה שלו עלי לחשוב שאין לו סמכות ועלי לחפש את המנהלים.
איש רגיל כתב:תורה תמימה כתב:היא שיחתי כתב:צריך לדעת מה הסמכות של האיש קשרי לקוחות
מענין לענין יורשה נא לי להעלות שאלה נוספת, מה סמכותו של כל מי שמופקד על מתן תשובות לציבור, בכל נותני השרותים למיניהם קופ"ח תחבורה ציבורית חברות טלפון וכו', האם בכל תשובה שלו עלי לחשוב שאין לו סמכות ועלי לחפש את המנהלים.
מתאמרא בבי מדרשא בשם החזו"א, שמי שהחברה/הקופה העמידה בכדי שיטפל בענייני, הוא מוסמך לכל דבר, אחרת היו מעמידים מולי את המנהל.
בדרך כלל מקומות גדולים לוקחים על עצמם את האחריות גם במקרה שהמוקדן שלהם המציא מעצמו.ארי במסתרים כתב:השאלה היא מה הדין במקרה שברור לי שהמוקדן סתם ממציא מעצמו ואין לו סמכות לענות על זה האם גם אז אני יכול לומר שזה בעיית המעסיק שלו ולסמוך על זה או לא?
אין לי דוגמא כרגע אבל זה דברים די מצויים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 162 אורחים