אפשר לומר מצד טובת הנגזל, שרוצה דוקא את חפצו המיוחד ולא תשלום,
אלא שרואים שאפילו בחפץ שאינו מיוחד וניתן לתת בדיוק כמותו, מ"מ צריך לתת דוקא את הגזילה,
וכמוכח מהגוזל מטבעות שצריך לתת בדוקא את אותן מטבעות עצמן [כך נראה גם מחידושי הרשב"א ב"ק קיג., טור תקעד בדפי מהד' מוה"ק]
וא"כ נראה שהוא מצד מעלת התיקון והתשובה של הגזלן, שהחזרת החפץ עצמו היא החזרת המצב לקדמותו ותיקון טוב יותר מאשר תשלום או החזרת חפץ זהה.
[אם יש הוספות, אודה מראש]