כמדומני יש שמחלקים ב"לומדעס" בין שבת לשמיטה ששבת הוא מצווה על הגברא לשבות ובשמיטה יש מצווה על החצפא של ארץ ישראל שתשבות.
האם יש כזה חילוק בספרי הראשונים והאחרונים? ואיפה מצינו כן?
מה שנכון נכון כתב:ראה בתורי"ד ע"ז טו: שאוסר להשכיר שדהו לנכרי בשביעית לפי שהשביתה מוטלת על הארץ כשביתת בהמתו בשבת. וכ"כ הריטב"א ותוספות ר אלחנן שם. וכ"כ המנ"ח מצוות קיב ושכט. והמהרש"ל בב"מ צ ע"א. ומאידך ראה חזו"א שביעית יז,כה בדעת הרמב"ם ומבי"ט ב,סד ומהרי"ט ב,נב שהאיסור רק על האדם העובד. וע"ע בית יצחק יו"ד ח"ב קכא,ה. [מראה המקומות מספר אמרי יעקב].
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 304 אורחים