איש גלילי כתב: אבל מ"מ במדרש תנחומא (פרשת ויצא) כתוב באמת שאפשר לבקש שיהיה זכר עד שיושבת על המשבר.
אוהב אוצר כתב:איש גלילי כתב: אבל מ"מ במדרש תנחומא (פרשת ויצא) כתוב באמת שאפשר לבקש שיהיה זכר עד שיושבת על המשבר.
זה לא סותר, זה בגדר לבקש שיהיה נס, השאלה אם 'שווה' לאדם שיעשו לו נס כזה, הוא צריך להיות בערך כמו יעקב אבינו.... ואם לא, לך תדע מה הוא 'ישלם' על הנס הזה.
גם בלי להגיע להנחה שמדובר דווקא במודד למעשרות, אפשר ליישב באופן דומה: אחר שהתורה אומרת בפירוש יצו ד' אתך את הברכה באסמיך, שוב מותר לבקש על זה אף שאינו בדרך הטבע (אם נפרש שמדובר בריבוי כמות הגרגרים, ודלא כמאירי).מן השורה כתב:ברמב"ן ובריטב"א ב"מ מ"ב. משמע שההולך למוד וכו' הוא רק במעשר, שעליו כתוב ובחנוני נא בזאת וגו'. אמנם הם כתבו את זה לגבי עצם אמירת היה"ר, [והביאם הכס"מ], אבל יתכן ליישב גם קושיא זו, שאפשר להתפלל על זה משום ההבטחה אם ל' אפתח לכם וגו'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 455 אורחים