צולניק כתב:יש לי באוצר הספרים ספר ישן ושמו "חומש", פתחתי בו בכרך 'ויקרא' בפרשת 'בהר' שם כתוב שחזרת הקרקעות היא ביוה"כ של שנת החמישים.
בספר המצוות לרמב"ם מצוה קל"ז, הזכיר דדין תקיעת שופר ביובל מהניא לשיחרור עבדים, ולא הזכיר שיחרור קרקעות.
מהחומש עצמו אין ראיה, דהא מהגמרא ערכין כח ע"ב משמע שזו מחלוקת תנאים, ושם שלדעת רבי ישמעאל בן ריב"ב - שמיטת כספים דשביעית וחזרת קרקעות דיובל - "באין כאחד" (היינו במוצאי שביעית).
גם מהרמב"ם עצמו לא מיכרעא מילתא, כי אמנם בהלכות שמיטה ויובל פרק י משמע שפסק כחכמים, אבל בהילכות ערכין וחרמין ד כד משמע שפסק כרבי ישמעאל בן ריב"ב.
ויישר כח לגולש בקרו טלה, שהיפנה את תשומת ליבנו לדברי הגמרא בערכין ולדברי רמב"ם בהילכות ערכין וחרמין.