בכמה אחרונים ראיתי שכתבו שיש איסור אכילה לפני הנחת תפילין.
לע"ע לא מצאתי מקור לאיסור זה (בשונה מהאיסור הידוע שאין לאכול קודם תפילת שחרית).
אשמח לשמוע מקורות לנושא זה, ושו"ת שדנו בעניין.
תודה מראש.
חובב_ספרים כתב:זה אינו דומה כ"כ. נטילת לולב הוי חיוב מסוים ליטול לולב באותו יום ואסור לאכול עד שמקיים החיוב. תפילין הוי חיוב כללי להניח תפילין כל היום, [אנו מניחים תפילין רק בשחרית משום שאין אנו יכולים לזהר כ"כ בגוף נקי]. ממילא צ"ע אם אפשר לאסור לאכול משום שלא הניח תפילין באותו יום.
מנדלי כתב:בכמה אחרונים ראיתי שכתבו שיש איסור אכילה לפני הנחת תפילין.
לע"ע לא מצאתי מקור לאיסור זה (בשונה מהאיסור הידוע שאין לאכול קודם תפילת שחרית).
אשמח לשמוע מקורות לנושא זה, ושו"ת שדנו בעניין.
תודה מראש.
אלי כהן כתב:חובב_ספרים כתב:זה אינו דומה כ"כ. נטילת לולב הוי חיוב מסוים ליטול לולב באותו יום ואסור לאכול עד שמקיים החיוב. תפילין הוי חיוב כללי להניח תפילין כל היום, [אנו מניחים תפילין רק בשחרית משום שאין אנו יכולים לזהר כ"כ בגוף נקי]. ממילא צ"ע אם אפשר לאסור לאכול משום שלא הניח תפילין באותו יום.
נכון שלא כ"כ דומה, אבל קצת - כן דומה, דסו"ס הוא מחוייב מדאורייתא שעליו תהיינה טוטפות בכל רגע ורגע כשהגוף נקי; א"כ בפשטות יש לומר, שלפחות בימיהם כשהיו מניחים תפילין בכל רגע ורגע (כי ידעו לעשות זאת בגוף נקי) - אם ירצה לאכול אך התפילין אינם עליו (כגון אם הרגע יצא מבית המרחץ וכדומה) - יהיה חייב קודם כל להניח תפילין, ולכן אם טרם הניח - ורוצה לאכול - אז שיתכבד ויניח ואז יאכל (כמובן כשהתפילין עליו).
ואגב: האיסור לאכול - קיימא לן - לא רק לגבי לולב ותפילת שחרית, אלא גם לגבי מנחה וערבית, וכן לגבי ק"ש, ואפילו לגבי מצוות דרבנן - כגון בדיקת חמץ.
אוצר החכמה כתב:כמו נטילת לולב שאסור לאכול לפניה.
אלי כהן כתב:ואגב: האיסור לאכול - קיימא לן - לא רק לגבי לולב ותפילת שחרית, אלא גם לגבי מנחה וערבית, וכן לגבי ק"ש, ואפילו לגבי מצוות דרבנן - כגון בדיקת חמץ.
עדיאל ברויאר כתב:האם המקור אינו אותו מקור - שכיוון שרוב העולם מניחים תפילין רק בשחרית, אז האיסור לאכול לפני ההנחה הוא הוא האיסור לאכול לפני התפילה?
מה שנכון נכון כתב:יעויין במ"ב סימן ע ס"ק כ שכתב לאסור.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 444 אורחים