מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

להקפיא מים בשבת

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
כי טוב
הודעות: 44
הצטרף: ב' פברואר 09, 2015 5:46 am

להקפיא מים בשבת

הודעהעל ידי כי טוב » ב' פברואר 16, 2015 9:31 pm

ראיתי שנחלקו בפוסקים אם מותר להקפיא מים בשבת, בשו" אז נדברו (ושם בשם הדובב מישרים) התיר במקום הצורך בלבד, ובציץ אליעזר ח"ט סימן כח דן במי שאמר לו דיש לאסור משום מבשל וכתב דהדברים מביאים לידי גיחוך.

ושאלתי, מה לא נחשב הדבר כמוליד, כשם שהולדת מים מקרח נחשב כמוליד למה לא יחשב הולדת קרח ממים מוליד?

כי טוב
הודעות: 44
הצטרף: ב' פברואר 09, 2015 5:46 am

Re: להקפיא מים בשבת

הודעהעל ידי כי טוב » ב' פברואר 16, 2015 9:31 pm

כי טוב כתב:ראיתי שנחלקו בפוסקים אם מותר להקפיא מים בשבת, בשו"ת אז נדברו ח"ד סימן כ"ג (ושם בשם הדובב מישרים) התיר במקום הצורך בלבד, ובציץ אליעזר ח"ט סימן כח דן במי שאמר לו דיש לאסור משום מבשל וכתב דהדברים מביאים לידי גיחוך.

ושאלתי, מה לא נחשב הדבר כמוליד, כשם שהולדת מים מקרח נחשב כמוליד למה לא יחשב הולדת קרח ממים מוליד?

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: להקפיא מים בשבת

הודעהעל ידי נהר שלום » ב' פברואר 16, 2015 9:38 pm

כי טוב כתב:ראיתי שנחלקו בפוסקים אם מותר להקפיא מים בשבת, בשו" אז נדברו (ושם בשם הדובב מישרים) התיר במקום הצורך בלבד, ובציץ אליעזר ח"ט סימן כח דן במי שאמר לו דיש לאסור משום מבשל וכתב דהדברים מביאים לידי גיחוך.

ושאלתי, מה לא נחשב הדבר כמוליד, כשם שהולדת מים מקרח נחשב כמוליד למה לא יחשב הולדת קרח ממים מוליד?

הראשון לציון המהרי"ץ שליט"א פסק להתיר
ילקוט יוסף קצור שולחן ערוך סימן שכב סק"ג
יש אומרים שאסור להקפות מים לעשותם קרח במקרר חשמלי וכיוצא בו, בשבת. ויש מתירים לצורך השבת. והעיקר כדעת המתירים, ואין לאסור בזה משום נולדץ וכן מותר לעשות גלידה בשבת. וגם להמחמירים אם נעשה על ידי גוי פשיטא שמותר ליהנות מזה בשבת. [ילקוט יוסף שבת כרך ג' עמוד תח].

כי טוב
הודעות: 44
הצטרף: ב' פברואר 09, 2015 5:46 am

Re: להקפיא מים בשבת

הודעהעל ידי כי טוב » ב' פברואר 16, 2015 10:19 pm

נהר שלום כתב:
כי טוב כתב:ראיתי שנחלקו בפוסקים אם מותר להקפיא מים בשבת, בשו" אז נדברו (ושם בשם הדובב מישרים) התיר במקום הצורך בלבד, ובציץ אליעזר ח"ט סימן כח דן במי שאמר לו דיש לאסור משום מבשל וכתב דהדברים מביאים לידי גיחוך.

ושאלתי, מה לא נחשב הדבר כמוליד, כשם שהולדת מים מקרח נחשב כמוליד למה לא יחשב הולדת קרח ממים מוליד?

הראשון לציון המהרי"ץ שליט"א פסק להתיר
ילקוט יוסף קצור שולחן ערוך סימן שכב סק"ג
יש אומרים שאסור להקפות מים לעשותם קרח במקרר חשמלי וכיוצא בו, בשבת. ויש מתירים לצורך השבת. והעיקר כדעת המתירים, ואין לאסור בזה משום נולדץ וכן מותר לעשות גלידה בשבת. וגם להמחמירים אם נעשה על ידי גוי פשיטא שמותר ליהנות מזה בשבת. [ילקוט יוסף שבת כרך ג' עמוד תח].


שאלתי למה?


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 487 אורחים