בעניין גר
האם לאחר שנתגייר אפשר לומר עליו את דברי ר"מ בין כך ובין כך נקראו בנים או ר"ש כל ישראל בני מלכים הם וכו' ודברי בעל התניא שיש לישראל נפש מקליפת נוגה שאינה שייכת בעכו"ם וכו', האם הוא נחשב ישראלי גמור?
האם יש שינוי לאחר מספר דורות?
טוב להודות כתב:בעניין גר
האם לאחר שנתגייר אפשר לומר עליו את דברי ר"מ בין כך ובין כך נקראו בנים או ר"ש כל ישראל בני מלכים הם וכו' ודברי בעל התניא שיש לישראל נפש מקליפת נוגה שאינה שייכת בעכו"ם וכו', האם הוא נחשב ישראלי גמור?
טוב להודות כתב:האם יש שינוי לאחר מספר דורות
טוב להודות כתב:קראתי שגר שמתגייר ולאחר זמן מפסיק לשמור תורה ומצוות הרי נחשב גיורו כבטל למפרע
יש מקור לזה?
אלי כהן כתב:
בהלכה אין דינו כישראל גמור. למשל, ישראל גמור אסור בממזרת, מה שאין כן גר שמותר בממזרת. כיו"ב, כהן מותר בישראלית גמורה, אבל אסור בגיורת. כיו"ב, גר יורש את אביו הגוי (מדרבנן), אבל ישראל גמור אינו יורש את אביו הגוי (אפילו לא מדרבנן). ויש בזה עוד כמה פרטי דינים, ומהם למדים שמעלת הגר פחותה ממעלת ישראל גמור. ואף על פי כן, מבחינת השקפה ראוי להתייחס אליו כאל ישראל גמור, ומה"ט קי"ל דנמי אסור להזכיר לו מעשיו הראשונים.
בדיעבד כתב:איני חולק על דבריך, אבל הייתי מציגם בנוסח אחר בגלל ההבנה השגויה שעלולה לצאת ממנה. לענין ישראליות אין הבדל כלל. הוא חייב בכל המצוות כישראל ואסור לפגוע בו להונו ולהפקיע הלואתו ומחזירים לו אבדתו. ההבדל הוא לענין יוחסין. וכמו שישראל אינו באותה מעלה של לוי ולא הרי הלוי כהרי הכהן, והפגום אינו שוה למי שבא מביאה כשרה, כן הגר לא נחשב "קהל" לענין חיתון.
בדיעבד כתב:מה שאינו אומר "אלוקי אבותינו" זה בגלל שהאבות אינם אבותיו ואבותיו הביולוגיים לא עבדו את ה'. מה שאינו אומר מקרא ביכורים זה בגלל שלא קיבל חלק בארץ שליוצאי מצרים נחלקה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 89 אורחים