זוטא כתב:עט סופר כתב:בציבור הליטאי מקובל שמי שלא מילא כרסו בש"ס ופוסקים אינו מבין מילה אחת קבלה, וכיון שכך אינו לומד קבלה כלל.
בין אותם שלמדו קבלה לאחר שמילאו כרסם ש"ס ופוסקים לא נראה לי שיש בציבור הליטאי פחות מציבור אחר, כמובן שזה יותר בצנעה, ומחוץ לציבור הליטאי נראה שאינו קיים כלל, ובעיקר מתוך הבנה שאנחנו לא מבינים, וזה רק טעימה קלה כמציץ מן החרכים.
השאלה למה קוראים קבלה.
סיפר ת"ח מופלג משכמו ומעלה מתמיד ועובד ה' בעל בקיאות מדהימה בש"ס ופוסקים ובעל הבנה נדירה מאד, שיש לו בן דוד בעל תשובה שהצטרף לאחד החסידויות הגורסות שהעיקר זה קבלה, ומאז הוא מנסה לנסות לשכנע אותו להצטרף לשיעורי קבלה. יום אחד הוא הגיע אליו כולו מרוגש אחוז שרפי קודש וניסה להוכיח לו מה הוא מפסיד מאי לימוד הקבלה, לומד הקבלה הטרי שאל את הת"ח אתה יודע מה זה 'חקל תפוחין קדישין', הת"ח השיב לו 'לא', ה"מקובל" אמר לו חבל שאינך מגיע לשיעור, ובאיטיות והטעמה הסביר לו "השבוע למדנו שזה 'שדה תפוחים קדושים'", הת"ח השיב לו כאלה שיעורים אין שום בעיה שתלמד...
אתה צודק בחלק הראשון שאכן מי שלא מילא כרסו יין ובשר (כלשון הרמב"ם), לא יעסוק בחכמה זו.
אבל למה מי שמילא כרסו, לא לומד??
ואם אתה מכיר מישהו שלומד אנא ספר מיהו!
פרנצויז כתב:כמדומני שבחב"ד לא לומדים קבלה. זו הוראה מהרבי רמ"מ מליובאויטש זצ"ל. אני חושב שכך כתב בכמה מכתבים. האם מישהו יודע לציין מראה מקומות מדוייקים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 201 אורחים