ברי היזיקא כתב:באחד מבתי הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, יש כעשרים וחמשה [!] ספרי תורה בארון הקודש, הגבאים עמלים להתרים אנשים נוספים לכתוב עוד ספרי תורה.
רציתי לשאול את דעתכם, האם יש בזה אכן מצוה, או שכיון שודאי ולא יקראו בספרי התורה הללו, אין בזה שום מצוה, או אולי יש בזה גם חשש עבירה כיון שהלכה היא שמוכרים ספר תורה [שימושי !] להשיא אשה וללמד בנו תורה, א"כ ודאי שעדיף לתת את הכסף למטרות אלו ולא לספרי תורה. מה גם שהתורמים אינם יודעים שיש כבר ספרי תורה רבים.
מה דעתכם?
ברי היזיקא כתב:באחד מבתי הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, יש כעשרים וחמשה [!] ספרי תורה בארון הקודש
בברכה המשולשת כתב:יש תשובת הרדב"ז על ס"ת שהיה עליו ויכוח בין שני בתי כנסיות והוא מתייחס לנקודה זו
רבי חמא בר חנינה ורבי הושעיה הוון מטיילין באילין כנישתא דלוד אמר רבי חמא בר חנינה לרבי הושעיה כמה ממון שיקעו אבותיי כאן אמר ליה כמה נפשות שיקעו אבותיך כאן לא הווה אית בני נש דילעון באוריתא רבי אבון עבד אילין תרעייה דסדרא רבא אתא רבי מאנא לגביה אמר ליה חמי מה עבדית אמר ליה וישכח ישראל את עושהו ויבן היכלות לא הוה בני נש דילעון באוריתא.
ברי היזיקא כתב:לענ"ד העיקר חסר מן הספר, כי אם התורם היה יודע שספרו יהיה מונח בקרן זוית שבארון, ולא ישתמשו בו כלל וכלל, הוא לא היה מסכים כלל לתרום לבית כנסת זה, ואם כן זהו חשש גזל וגניבת דעת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 507 אורחים