נשר כתב:שו"ר שכן דעת הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף.
שמש כתב:נשר כתב:שו"ר שכן דעת הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף.
שמה?
אוצר החכמה כתב:מכל מקום הסברא של הגרמ"ש סברא חזקה.
נשר כתב:מסכים.
לולא דמסתפינא הייתי מוסיף, שהרי נתקן מאה ברכות משום
שמתו בחורי ישראל.
יאיר1 כתב:מה זה נוגע? נדמה לי שעדיף שתפחד...
נשר כתב:שמש כתב:נשר כתב:שו"ר שכן דעת הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף.
שמה?
שגם נשים חייבות לברך מאה ברכות בכל יום.
הוא מביא מפרשים (אני איני יודע למי הכוונה) שטוענים שאפילו מצווה שנוהגת כל הזמן, אבל אם היא מצווה שמתחדשת בכל יום ובכל יום יש מצווה לעשותה רק פעם אחת וכל יום אין שייך לחבירו מיקרי מעשהז"ג. דוגמא לדבר היא שאם נסבור שק"ש של יום מדאורייתא מצוותה כל היום ושל לילה מצוותה כל הלילה, אעפ"כ מיקרי שהזמן גרמא.(אפשר קצת לחלק אבל אפשר גם לראות את הדמיון)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 109 אורחים