ידוע בשערים הדיון בגדרי "ע"פ שנים עדים יקום דבר" שדרשו חז"ל "ולא חצי דבר", וב"ב סוף פרק ג' דנו בזה לגבי חזקה, ואכמ"ל.
ויל"ע בעדות קידושין, האם יועיל באופן שעדים שמעו את אמירת הבעל, ועדים אחרים ראו את מעשה הקידושין, האם נחשב ל"חצי דבר".
ואולי תלוי בגדר האמירה בקידושין, האם הוא חלק מ"כי יקח", או רק להבנת הענין.
והתעוררתי לזה מפני שראיתי מציינים לדברי הגרד"פ זצ"ל בפסקי הלכות יד דוד ח"א דף מט, ב בהגהה, שאם היו רק מדברים בעניני קידושין, וקידשה, אולי יש בכך חיסרון של "חצי דבר". ולא פירש דעתו לגבי אמירה מפורשת בקידושין.