מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהירין.

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
סתם יהודי
הודעות: 606
הצטרף: ג' אפריל 21, 2015 9:56 pm

למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהירין.

הודעהעל ידי סתם יהודי » ה' פברואר 25, 2016 2:46 am

לפי הברייתא בסנהדרין נו סע"א שהראשונים שהצטוו על "שופך דם האדם" (ועל שאר מצוות בני נח) היו נח ובניו.
נערך לאחרונה על ידי סתם יהודי ב ה' פברואר 25, 2016 7:19 am, נערך 4 פעמים בסך הכל.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: למה קין - והמקלל - נענשו, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהי

הודעהעל ידי יאיר » ה' פברואר 25, 2016 2:54 am

אדה"ר נצטוה 6 מצוות ונח ובניו נצטוו במצוה השביעית של 7 מצוות בני נח, איבר מן החי.

סתם יהודי
הודעות: 606
הצטרף: ג' אפריל 21, 2015 9:56 pm

Re: למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהי

הודעהעל ידי סתם יהודי » ה' פברואר 25, 2016 6:02 am

תמיהתי היא אליבא דהברייתא בסנהדרין נו סע"א, ששם מבואר שהראשונים שנצטוו על שבע מצוות בני נח הם נח ובניו. א"כ זה כולל גם את איסור רציחה, כדמוכח גם מפשט הפסוק "שופך דם האדם וגו".
נערך לאחרונה על ידי סתם יהודי ב ה' פברואר 25, 2016 8:34 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

בברכה המשולשת
הודעות: 14279
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהירין.

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ה' פברואר 25, 2016 8:16 am

יעויין בתחילת ספר חסידים (מהדורת מק"נ)

פלתי
הודעות: 2325
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 1:14 pm

Re: למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהירין.

הודעהעל ידי פלתי » ה' פברואר 25, 2016 12:45 pm

ביד רמה שם כתב, דלת"ק שם הך כללא דאין עונשין אא"כ מזהירין, אינו אלא בישראל, אבל בעכו"ם עונשין אפילו בלי אזהרה. ורק ר' יוסי שם ס"ל דנאמר גם בעכו"ם.

ע. התשבי
הודעות: 342
הצטרף: ג' אוקטובר 13, 2015 1:41 am

Re: למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהירין.

הודעהעל ידי ע. התשבי » ה' פברואר 25, 2016 2:52 pm

בברכת אברהם כאן כתב, וז"ל: "רד״ה ותשחת הארץ מדאיענש עלייהו שמע מינה איפקוד עלייהו. צ״ב, הא קי״ל דאין עונשין אא״כ מזהירין, ובכל מקום אמרו עונש שמענו אזהרה מנין, ולעיל (נ״ו ע״א) אפילו אזהרת עשה לא שמה אזהרה.
ונראה מכאן דלבן נח לא נאמר כלל זה, ודי באזהרה היוצאת מהעונש. וכן נראה ממש״כ שופך דם האדם באדם דמו ישפך, דאין זה אזהרה אלא עונש, ומשמע דסגי בציווי היוצא מזה ממילא".

ע. התשבי
הודעות: 342
הצטרף: ג' אוקטובר 13, 2015 1:41 am

Re: למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהירין.

הודעהעל ידי ע. התשבי » ה' פברואר 25, 2016 3:04 pm

פלתי כתב:ביד רמה שם כתב, דלת"ק שם הך כללא דאין עונשין אא"כ מזהירין, אינו אלא בישראל, אבל בעכו"ם עונשין אפילו בלי אזהרה. ורק ר' יוסי שם ס"ל דנאמר גם בעכו"ם.

תוכל לציין מקומו המדוייק? (או קישור לאוצר)

פלתי
הודעות: 2325
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 1:14 pm

Re: למה קין נענש, והרי אין עונשין אלא אם כן מזהירין.

הודעהעל ידי פלתי » ה' פברואר 25, 2016 3:19 pm

ע. התשבי כתב:
פלתי כתב:ביד רמה שם כתב, דלת"ק שם הך כללא דאין עונשין אא"כ מזהירין, אינו אלא בישראל, אבל בעכו"ם עונשין אפילו בלי אזהרה. ורק ר' יוסי שם ס"ל דנאמר גם בעכו"ם.

תוכל לציין מקומו המדוייק? (או קישור לאוצר)

http://www.otzar.org/aspcrops/168308_25 ... 522016.asp


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 453 אורחים