הכהן כתב:חולין כתב:הכהן כתב:פייגא - בת שבע
לא שמעתי בלתי היום, לא ראיתי מובא כן, והידוע לי שהוא תרגום של ציפורה.
איטשע טבריאנער כתב:עושה חדשות כתב:הינדא?
אילה
הולשטיין כתב:כבר כתב ר' משולם ראט בשו''תו קול מבשר כי פייגא הוא מל' תאנה, דאת''ל ציפור הול''ל פייגל. אולם מה יאמר לטויבא שמא גם זו אינה יונה אלא חרשת?
איטשע כתב:הינדל, מקורה מהינדא, רק בלשון חיבה וגעגועים. וכן כל שם שיש בסופה ל׳, דוגמת פיגל ופיגא.
חייפענער כתב:התחילו באן שהוא בעיירות אירופה על ידי הורים שרצו להנציח את זכר תרנגולתם האהובה וכד' על שם ביתם,
בברכה המשולשת כתב:כמדומני שמה שקראו על שמות בע"ח הוא לסגולה
שמואל בארג כתב:חייפענער כתב:התחילו באן שהוא בעיירות אירופה על ידי הורים שרצו להנציח את זכר תרנגולתם האהובה וכד' על שם ביתם,
לחודש אדר הוא טוב מאד... אבל מה תעשה עם השמות כמו 'בער' 'לייב' וכדו. שבודאי לא היו חיות בייתיות אהובות.
מיללער כתב:בברכה המשולשת כתב:כמדומני שמה שקראו על שמות בע"ח הוא לסגולה
עפי"ד הגמ' סוטה יא: על הכ' כי חיות הנה, אומה זו כחיה נמשלה, יהודה גור אריה וכו'
מבני עליה כתב:שמואל בארג כתב:חייפענער כתב:התחילו באן שהוא בעיירות אירופה על ידי הורים שרצו להנציח את זכר תרנגולתם האהובה וכד' על שם ביתם,
לחודש אדר הוא טוב מאד... אבל מה תעשה עם השמות כמו 'בער' 'לייב' וכדו. שבודאי לא היו חיות בייתיות אהובות.
לייב הוא כמובן ע"ש "גור אריה יהודה". בער לדעתי מכבר שנתגלגל משם ברוך, מדמצינו אין סוף "ברוך בער - דב"
מה שנכון נכון כתב:מודיעין כתב:וכידוע דעתו של מרן שר התורה הגרח''ק לשמר את שמות היהודיים ולקרוא שם עם מקור מהתנ''ך או שם שמבטא מהות או מעלה חיובית כל שהיא
כמדומני שאין הניסוח מדוייק, ולדעתו לא מספיקה משמעות חיובית, ואפילו לא מקור מהתנ"ך, אלא דוקא אם השם היה במשך הדורות מצוי ומורגל.
מיללער כתב:ויששכר = בער, יש,דורשים שאין זה מלשון דוב אלא מלשון 'בעריס' Berry משום דודאי יששכר
פלתי כתב:מה שנכון נכון כתב:מודיעין כתב:וכידוע דעתו של מרן שר התורה הגרח''ק לשמר את שמות היהודיים ולקרוא שם עם מקור מהתנ''ך או שם שמבטא מהות או מעלה חיובית כל שהיא
כמדומני שאין הניסוח מדוייק, ולדעתו לא מספיקה משמעות חיובית, ואפילו לא מקור מהתנ"ך, אלא דוקא אם השם היה במשך הדורות מצוי ומורגל.
רציתי לשאול, האם דעת הגרח"ק בענייני השמות מגובה במקורות הלכתיים, או שמא אלו עניינים סגוליים על פי קבלה מאב לבן ורב לתלמיד.
מתפעל כתב:ביילע = בלה. אבל מה זה בלה? (בית סגולה ולמד קמוצה). אולי מלשון פרח, בלימען. או עלה.
ש. ספראי כתב:השם זמירה מופיע בדבה"י כשם של בן.
וּבְנֵי בֶכֶר זְמִירָה
מנין כתב:בתרגום של גוגל לBerry תירגם ענבים או גרגרים. באיזה שפה בעריס זה דודאים?
חייפענער כתב:אציין כי אותי אישית זיכה הבוב"ה בשלש בנות שתחיינה, הנושאות שמות בעלי חיים, מעין פינת החי זוטא, ועל פי רשימת זקנותיי שבעולם האמת עדיין הזרוע נטויה על זה הדרך בס"ד. ועל כן הנושא מציק לי. (בפרט כשמספרים לביתי בגן שעושים כפרות על 'הינדל' והיא לא מבינה מה חטאה ומה פישעה כי מטילים עליה את כל עוונות בית ישראל.
בברכה המשולשת כתב:שרוולים ארוכים מפורש ברמב"ם בהל' דעות
יבנה כתב:בברכה המשולשת כתב:שרוולים ארוכים מפורש ברמב"ם בהל' דעות
הרמב"ם הצריך עד ראשי אצבעותיו, שאינו מתקיים בשרוולים ארוכים, כך שאין זה מקורו. היחיד ששמעתי עליו שנהג כן היה האדמו"ר מאמשינוב שהיה בשנחאי.
בין כך דברי הרמב"ם בזה אינם מבוססים על חז"ל אלא תיאר איך אדם בינוני מתלבש כפי מנהג מקומו, וכעת שאין המנהג כן, צריך להתלבש כפי שנוהגים כעת.
בברכה המשולשת כתב:יבנה כתב:בברכה המשולשת כתב:שרוולים ארוכים מפורש ברמב"ם בהל' דעות
הרמב"ם הצריך עד ראשי אצבעותיו, שאינו מתקיים בשרוולים ארוכים, כך שאין זה מקורו. היחיד ששמעתי עליו שנהג כן היה האדמו"ר מאמשינוב שהיה בשנחאי.
בין כך דברי הרמב"ם בזה אינם מבוססים על חז"ל אלא תיאר איך אדם בינוני מתלבש כפי מנהג מקומו, וכעת שאין המנהג כן, צריך להתלבש כפי שנוהגים כעת.
למיטב זכרוני דברי הרמב"ם בזה מבוססים על דבר הגמ' שלא יראה מבשר ת"ח
לבנון כתב:[
לדיוק הדברים, Blueberry זה אוכמניות כחולות, ו Blackberry זה אוכמניות שחורות. וראה במשנה ברורה סי' ר"ג ס"ק א, על התותים הגדלים בסנה. שקורין מוי"ל בע"ר. ושם בס"ק ג', ברומבערי"ן. ובס"ק ה', קאסטעה"ר בערי"ן. וכנראה זה שם כולל לכל הפירות הקטנים ממין זה. ויתכן שמישהו זיהה את פרי הדודאים גם במשפחה זו. מכיון שאינני מכיר את הדודאים, וודאי שלא את אלו שנזכרו החומש, אינני יכול לחוות דעה בענין.
מודיעין כתב:האם יש היתכנות שיש בעיה לקרוא לבת אפרת כשלאם קורים מרים?
הרי מרים זו אפרת, ומאידך זה למעשה ממש לא אותו שם
מודיעין כתב:מה שנכון נכון כתב:מודיעין כתב:וכידוע דעתו של מרן שר התורה הגרח''ק לשמר את שמות היהודיים ולקרוא שם עם מקור מהתנ''ך או שם שמבטא מהות או מעלה חיובית כל שהיא
כמדומני שאין הניסוח מדוייק, ולדעתו לא מספיקה משמעות חיובית, ואפילו לא מקור מהתנ"ך, אלא דוקא אם השם היה במשך הדורות מצוי ומורגל.
אפרת ונעמה לא מצוי ומורגל ולמיטב ידעתי אינו מתנגד לשמות אלו
מודיעין כתב:האם יש היתכנות שיש בעיה לקרוא לבת אפרת כשלאם קורים מרים?
הרי מרים זו אפרת, ומאידך זה למעשה ממש לא אותו שם
כמו''כ איזה מקורות יש לשם אפרת?
שאלה נוספת האם לקרוא מלכה ע''ש אסתר המלכה זה נחשב אכן על שמה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 296 אורחים