יעקב כתב:תכלעס מכל התשובות לאקבלתי דבר ברור, היעלה על הדעת שאצטרך להמתין לצדיק שהחליט להתפלל חצי שעה?
יעקב כתב:יש שמועה בפונביז' עד שנגמר המנין, יש מקור בנושא.
תכלעס מכל התשובות לאקבלתי דבר ברור, היעלה על הדעת שאצטרך להמתין לצדיק שהחליט להתפלל חצי שעה?
סמבוסק כתב:יעקב כתב:תכלעס מכל התשובות לאקבלתי דבר ברור, היעלה על הדעת שאצטרך להמתין לצדיק שהחליט להתפלל חצי שעה?
לא הבנתי, הטיעון היעלה על הדעת שאצטרך להמתין וכו'... אינו ממין הענין. שהרי אם ההלכה היא שאסור לעבור לפני המתפלל, אז אסור. נכון שצדקתו של המאריך מפוקפקת, אבל ההלכה אינה משתנה בגינו. וכי משום שחטא זה, יהא מותר להפסיק בינו לבין השכינה?
והרי הירושלמי דלעיל מוכיח כן, וכן בב"י מבואר שאפילו אם התחיל תפילתו אחר כולם, אסור להפסיק בפניו.
איסתרא בלגינא כתב:שאדם יהיה כבול למקומו תשע שעות אם נעמד מאחוריו אדם המתפלל כאחד מחסידים הראשונים
חכם באשי כתב:איסתרא בלגינא כתב:שאדם יהיה כבול למקומו תשע שעות אם נעמד מאחוריו אדם המתפלל כאחד מחסידים הראשונים
הדברים אינם מדוייקים. חסידים הראשונים היו מקדישים לכל שלושת התפילות תשע שעות. וכמובן, הפסיקו בין שחרית למנחה, ובין מנחה למעריב.
השווה גם לדברי ספר הבהיר, שאין להתפלל יותר משלוש שעות ברציפות (הביאו הרמב"ן, בפירושו לתורה, כמדומני בסו"פ בשלח). וכבר ע"פ זה הסביר ר"ר מרגליות (בכמה מספריו, ואחד מהם בספרו נפש חיה, הלכות ראש השנה), את המנהג להפסיק בין שחרית למוסף.
דניאל כתב:ישנם ב' טעמים לאיסור לעבור לפני המתפלל. משום שכינה ומשום שמפריע לו. מה ששמעת זה כנראה לפי הטעם השני.
מה שידוע לי בשם הגרשז"א זצ"ל זה שאם מישהו מאריך במקום שאסור לו לעבור כגון במעבר או שמאריך וחוסם מישהו לאחר שהתפילה נגמרה, מותר לעבור לפניו משום שא"א אוסר דבר שאינו שלו.
אבל הגרשז"א לעצמו החמיר ולא עבר.
המלקט כתב:שנים אני מחפש מה השיעור אם יש בכלל לזמן המתנה כשאחר מתפלל מאחורי, וכי אם יתפלל שעה אצטרך לחכות?,
יש שמועה עד שנגמר התפילה?
היא שיחתי כתב:שמעתי פסק שיש מקילים היום בלעבור כיון שלא מכוונים
האם נשמע כזה דבר? באיזה מקרים הקילו?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 245 אורחים