בעניין ההגשמה, הלכות תשובה פ"ג ה"ז, נראה שכוונת הראב"ד כעין שכתב הריא"ז לסנהדרין צ' א', אבל מי שיטעה בכך ולא ירד לעמקו של דבר, ומבין המקראות כפשוטן וסבור שהקדוש ברוך הוא בעל תמונה, לא נקרא מין, שאם כן הוא הדבר, איך לא פרסמה תורה על דבר זה ולא גלו חכמי התלמוד להודיע דבר זה בגלוי, ולהזהיר נשים ועמי הארץ על כך שלא יהוא מינים ויאבדו עולמן.
בעניין מה שהביאו מאו"ח סי' ה' שהוא אדון הכל וכו' בפשטות אין זה אלא דין בפירוש המילים ולא שעניין זה מעכב במצוות האמונה.