שלח כתב:האם ידוע או יש השערה מאיזה בן נח הם?
חכם באשי כתב:הם מבני יפת. תוכיח שלא.
ואני אומר שהם מבני בניו של עוג שהיה מורכב ע"ג התיבה מבחוץ. תוכיח שלא.
שטייגעניסט כתב:הסיניים, כמו היפנים ורוב עמי המזרח הרחוק, הם שמיים.
עיק כתב:אציע רעיון ששמעתי פעם מת"ח אחד, שהוא אמנם מחודש אך לענ"ד מסתבר ביותר.
העמים המנויים בבראשית ט אינם כל עמי תבל, אלא רק אלו שישבו סביבות ארץ ישראל (כלומר, ממצרים ועד אזור עירק וטורקיה של היום). אין הכוונה שלא היו עמים אחרים מלבד אלו, אלא שעמים אחרים אלו אינם מעניינה של התורה בפרקים אלו, כי עניינם הוא לבאר לבני ישראל במדבר את הנעשה בסביבות ארץ כנען.
כמובן, שיטה זו נוקטת כדעה בחז"ל שהמבול היה בא"י בלבד.
ולפי זה שאלת פותח האשכול לא מתחילה כלל.
כמובן, שיטה זו נוקטת כדעה בחז"ל שהמבול היה בא"י בלבד.
אוצר החכמה כתב:כמובן, שיטה זו נוקטת כדעה בחז"ל שהמבול היה בא"י בלבד.
האם אתה יכול לציין בבקשה את מקום השיטה הזאת בחז"ל?
עיק כתב:אציע רעיון ששמעתי פעם מת"ח אחד, שהוא אמנם מחודש אך לענ"ד מסתבר ביותר.
העמים המנויים בבראשית ט אינם כל עמי תבל, אלא רק אלו שישבו סביבות ארץ ישראל (כלומר, ממצרים ועד אזור עירק וטורקיה של היום). אין הכוונה שלא היו עמים אחרים מלבד אלו, אלא שעמים אחרים אלו אינם מעניינה של התורה בפרקים אלו, כי עניינם הוא לבאר לבני ישראל במדבר את הנעשה בסביבות ארץ כנען.
כמובן, שיטה זו נוקטת כדעה בחז"ל שהמבול היה בא"י בלבד.
ולפי זה שאלת פותח האשכול לא מתחילה כלל.
עיק כתב:אציע רעיון ששמעתי פעם מת"ח אחד, שהוא אמנם מחודש אך לענ"ד מסתבר ביותר.
העמים המנויים בבראשית ט אינם כל עמי תבל, אלא רק אלו שישבו סביבות ארץ ישראל (כלומר, ממצרים ועד אזור עירק וטורקיה של היום). אין הכוונה שלא היו עמים אחרים מלבד אלו, אלא שעמים אחרים אלו אינם מעניינה של התורה בפרקים אלו, כי עניינם הוא לבאר לבני ישראל במדבר את הנעשה בסביבות ארץ כנען.
כמובן, שיטה זו נוקטת כדעה בחז"ל שהמבול היה בא"י בלבד.
ולפי זה שאלת פותח האשכול לא מתחילה כלל.
צופר הנעמתי כתב:עיק כתב:אציע רעיון ששמעתי פעם מת"ח אחד, שהוא אמנם מחודש אך לענ"ד מסתבר ביותר.
העמים המנויים בבראשית ט אינם כל עמי תבל, אלא רק אלו שישבו סביבות ארץ ישראל (כלומר, ממצרים ועד אזור עירק וטורקיה של היום). אין הכוונה שלא היו עמים אחרים מלבד אלו, אלא שעמים אחרים אלו אינם מעניינה של התורה בפרקים אלו, כי עניינם הוא לבאר לבני ישראל במדבר את הנעשה בסביבות ארץ כנען.
כמובן, שיטה זו נוקטת כדעה בחז"ל שהמבול היה בא"י בלבד.
ולפי זה שאלת פותח האשכול לא מתחילה כלל.
מה זה עונה לשאלת פותח האשכול? מ"מ הלא משלושת בני נח נפצה כל הארץ, ונשאלת השאלה מהיכן יצאו הסינים, בין אם נזכרו בין המנויים בפרשת נח ובין אם לאו.
עיק כתב:אציע רעיון ששמעתי פעם מת"ח אחד, שהוא אמנם מחודש אך לענ"ד מסתבר ביותר.
העמים המנויים בבראשית ט אינם כל עמי תבל, אלא רק אלו שישבו סביבות ארץ ישראל (כלומר, ממצרים ועד אזור עירק וטורקיה של היום). אין הכוונה שלא היו עמים אחרים מלבד אלו, אלא שעמים אחרים אלו אינם מעניינה של התורה בפרקים אלו, כי עניינם הוא לבאר לבני ישראל במדבר את הנעשה בסביבות ארץ כנען.
כמובן, שיטה זו נוקטת כדעה בחז"ל שהמבול היה בא"י בלבד.
ולפי זה שאלת פותח האשכול לא מתחילה כלל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 141 אורחים