מן השורה כתב: [מי שהרג בקונסוליה הגרמנית בצרפת ופתח את מלחה"ע הראשונה, אולי היה רודף. ואפשר כי שם ברור שרק חיפשו תירוץ, -ועדיין אולי זה רודף על חיי שעה-, עכ"פ כאן זה לא ממש כך].
מן השורה כתב:ויכול להיות שלעורר את אוה"ע ואת הערבים כולם, זה לבד סיבה לאסור , וזה יותר חמור לכאורה מסתם להרוג גוי,
ואולי אדרבה, מי שבא להרוג את המחבל הפצוע הוא רודף את כל יושבי ארה"ק, מחשש מה יגרום תוצאות מעשהו.
[מי שהרג בקונסוליה הגרמנית בצרפת ופתח את מלחה"ע הראשונה, אולי היה רודף. ואפשר כי שם ברור שרק חיפשו תירוץ, -ועדיין אולי זה רודף על חיי שעה-, עכ"פ כאן זה לא ממש כך].
חכם באשי כתב:לצערנו, הערבים ימ"ש לא צריכים סיבה כדי לטבוח ביהודים.
ויותר י"ל שמי שכותב כאלו דברים במה ציבורית יש לחוש לספק וחשש רודף שמא יראה את זה איזה רוצח ויעודד אותו לרצוח או שמא ישפיע על מישהו שלא להרוג רוצח וכדו' ח"ו.מן השורה כתב:ויכול להיות שלעורר את אוה"ע ואת הערבים כולם, זה לבד סיבה לאסור , וזה יותר חמור לכאורה מסתם להרוג גוי,
ואולי אדרבה, מי שבא להרוג את המחבל הפצוע הוא רודף את כל יושבי ארה"ק, מחשש מה יגרום תוצאות מעשהו.
[מי שהרג בקונסוליה הגרמנית בצרפת ופתח את מלחה"ע הראשונה, אולי היה רודף. ואפשר כי שם ברור שרק חיפשו תירוץ, -ועדיין אולי זה רודף על חיי שעה-, עכ"פ כאן זה לא ממש כך].
אוצר החכמה כתב:לי נראה שדווקא תלמידי הבעש"ט הם האשמים כי אמנם יש גורמים שתלויים בהם אבל יש גורמים שתלויים בנו ואם לא היו באים לא היו הערבים הורגים בהם או במידה פחותה ואשמים הם במיתת כו"כ נפשות מישראל רח"ל.
אביגדור כתב:ויותר י"ל שמי שכותב כאלו דברים במה ציבורית יש לחוש לספק וחשש רודף שמא יראה את זה איזה רוצח ויעודד אותו לרצוח
שש ושמח כתב:אביגדור כתב:ויותר י"ל שמי שכותב כאלו דברים במה ציבורית יש לחוש לספק וחשש רודף שמא יראה את זה איזה רוצח ויעודד אותו לרצוח
לא ידעתי שגם ערבים מחוברים לפורום זה, ועוד שמחליטים לפי דעת חברי הפורום ... [אולי צריך להוסיף פורום נפרד בערבית] ...
שש ושמח כתב: אבל אם היו מתייישבים בעזה וכדו' שאינו מצוות יישוב א"י
בברכה המשולשת כתב:כנראה שרבי ישראל נג'ארה והחסד לאברהם לא חשבו כמו כבודו
גימפעל כתב:שש ושמח כתב:אביגדור כתב:ויותר י"ל שמי שכותב כאלו דברים במה ציבורית יש לחוש לספק וחשש רודף שמא יראה את זה איזה רוצח ויעודד אותו לרצוח
לא ידעתי שגם ערבים מחוברים לפורום זה, ועוד שמחליטים לפי דעת חברי הפורום ... [אולי צריך להוסיף פורום נפרד בערבית] ...
אל תשכח שחיפוש בגוגל מביא תוצאות גם מכאן.
כמובן שאינו קשור לענין, א. כיון דלא היה שכיח הזיקא כ"כ, ב. כיון שהיה למצות יישוב א"י.
אבל אם היו מתייישבים בעזה וכדו' שאינו מצוות יישוב א"י ושכיח הזיקא היו מתחייבים בנפשותם.
שש ושמח כתב:בברכה המשולשת כתב:כנראה שרבי ישראל נג'ארה והחסד לאברהם לא חשבו כמו כבודו
מנלן? [לדבריך הגאון מוילנא חשב שוילנא היא מא"י?].
מ"מ אחר דבריך ראיתי שד' המהרי"ט ח"א מ"ז שאין בזה יישוב א"י, ושיש חולקים על דבריו.
אביגדור כתב:ויותר י"ל שמי שכותב כאלו דברים במה ציבורית יש לחוש לספק וחשש רודף שמא יראה את זה איזה רוצח ויעודד אותו לרצוח או שמא ישפיע על מישהו שלא להרוג רוצח וכדו' ח"ו.מן השורה כתב:ויכול להיות שלעורר את אוה"ע ואת הערבים כולם, זה לבד סיבה לאסור , וזה יותר חמור לכאורה מסתם להרוג גוי,
ואולי אדרבה, מי שבא להרוג את המחבל הפצוע הוא רודף את כל יושבי ארה"ק, מחשש מה יגרום תוצאות מעשהו.
[מי שהרג בקונסוליה הגרמנית בצרפת ופתח את מלחה"ע הראשונה, אולי היה רודף. ואפשר כי שם ברור שרק חיפשו תירוץ, -ועדיין אולי זה רודף על חיי שעה-, עכ"פ כאן זה לא ממש כך].
ישא ברכה כתב:חכם באשי כתב:לא קראתי את כל האשכול, אך אם שאלת השואל הוא לדין תורה, הרי זה פשוט, שכן בן נח שעבר על אחד ממצותיו חייב מיתה, ומה זה משנה אם המחבל ימ"ש נתפס בחיים ואם לאו?
ואגב,
השאלה הזו לא נידונה בספר "תורת המלך"? היא מתאימה לשם.
אי משו"ה יל"ד שהרי המחבל עושה זאת מתוך אמונתו שכך נכון וראוי ואף שטועה בכך מ"מ זו מחשבתו, וכוונתו לש"ש, [ואף שכוונתו רצויה ומעשיו אינם רצוים אלא מתועבים] מ"מ יתכן שאין עליו דין מיתה, אחר שכוונתו לשמים והוי כאונס.
ובאמת זה תלוי מה המניע שלו, אם שנאת הכובשים, או תורת האיסלאם. ויל"ע.
ומ"מ מסתבר מאוד מה שכתבו הכותבים לעיל שמצד הצלת נפשות ישראל צריך להורגו, ואולי אף מדיני המלחמה. וצ"ת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 164 אורחים