וראיתי באגדה בויקרא רבא (ז ג) תני רבי שמעון בן יוחאי, אין העולה באה אלא על הרהורי עבירת הלב. אמר רבי לוי מקרא מלא הוא והעולה על רוחכם היה לא תהיה (יחזקאל כ לב), העולה מכפרת על העולה על רוחכם. וכן באיוב הוא אומר והעלה עולות מספר כולם כי אמר איוב אולי חטאו בני וברכו אלהים בלבבם (איוב א ה), הדא אמרה אין העולה באה אלא על הרהורי הלב. והטעם, שלפי שהוא חטא שאין מכיר בו אלא ה', לפיכך כולה כליל לה'
וצ"ע, מה השייכות להעלם החטא מבנ"א, דלפיכך אין אכילת כהנים ובעלים בקרבן עולה.
(ועיינתי במאירת עינים לר"י דמן עכו ובפי' הר"מ אבוסאולה, ועדיין לא הונח לי כ"כ, ולכן אני שואל ממעלתכם האם יש בזה הסבר פשוט).