מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

למה מערבין עירובי תבשילין גם בפת

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
מודיעין
הודעות: 34
הצטרף: ד' מאי 13, 2015 8:01 pm

למה מערבין עירובי תבשילין גם בפת

הודעהעל ידי מודיעין » ב' מאי 02, 2016 4:01 pm

עמא דבר לערב עירובי תבשילין בין בפת ובין בביצה
אולם העולה לי מסוגיית הש''ס בביצה יח: ובתוס' שם שאף לסוברים דבעינן לערב גם בפת הוא רק אם רוצה לאפות ביום טוב, אולם אם אינו רוצה לאפות ביו''ט כו''ע פסקינן כב''ה דמהני בתשבשיל אחד לכל צרכיו, א''כ אנו שאין אנו אופים ביום טוב כל עיקר אמאי בעינן לערב בפת?
(גילוי נאות - עדיין לא עיינתי כלל בראשונים ובפוסקים בנידו''ד)

מה שנכון נכון
הודעות: 11804
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: למה מערבין עירובי תבשילין גם בפת

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ב' מאי 02, 2016 4:09 pm

יתכן שאם יש אפיה אחר בישול א"כ חימום דבר שהתבשל חשיב כאפיה ראה בה"ל סימן שיח, וזה מצוי גם אצלנו.

אשי ישראל
הודעות: 970
הצטרף: א' נובמבר 30, 2014 12:52 am

Re: למה מערבין עירובי תבשילין גם בפת

הודעהעל ידי אשי ישראל » ג' מאי 03, 2016 12:48 am

אכן כך גם נפסק במשנה ברורה תקכז סק"ו

מודיעין כתב:העולה לי מסוגיית הש''ס בביצה יח: ובתוס' שם שאף לסוברים דבעינן לערב גם בפת הוא רק אם רוצה לאפות ביום טוב, אולם אם אינו רוצה לאפות ביו''ט כו''ע פסקינן כב''ה דמהני בתשבשיל אחד לכל צרכיו, א''כ אנו שאין אנו אופים ביום טוב כל עיקר אמאי בעינן לערב בפת?
(גילוי נאות - עדיין לא עיינתי כלל בראשונים ובפוסקים בנידו''ד)

מודיעין
הודעות: 34
הצטרף: ד' מאי 13, 2015 8:01 pm

Re: למה מערבין עירובי תבשילין גם בפת

הודעהעל ידי מודיעין » ג' מאי 03, 2016 1:32 am

אשי ישראל כתב:אכן כך גם נפסק במשנה ברורה תקכז סק"ו

מודיעין כתב:העולה לי מסוגיית הש''ס בביצה יח: ובתוס' שם שאף לסוברים דבעינן לערב גם בפת הוא רק אם רוצה לאפות ביום טוב, אולם אם אינו רוצה לאפות ביו''ט כו''ע פסקינן כב''ה דמהני בתשבשיל אחד לכל צרכיו, א''כ אנו שאין אנו אופים ביום טוב כל עיקר אמאי בעינן לערב בפת?
(גילוי נאות - עדיין לא עיינתי כלל בראשונים ובפוסקים בנידו''ד)

אז התמיהה גדלה
אא''כ נקבל את דברי מה שנכון...
ויל''ע בדבריו


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 484 אורחים