הודעהעל ידי סתם יהודי » ד' מאי 11, 2016 1:17 am
בפשטות, לא גריעא ממי שברך על הלחם "בריך רחמנא מלכא [דעלמא] מאריה דהאי פיתא", דקי"ל דיצא: לא רק ידי חובת ברכת המוציא - אם ברך כך לפני האכילה [ש"ע או"ח קסז י], אלא אפילו ידי חובת ברכת הזן - אם ברך כך אחרי האכילה [שם קפז א]. ולכאו' כ"ש בברכת האילנות, שאינה אלא מדרבנן. תדע, דהא מעי"ז קי"ל נמי בברכת הגומל [שם ריט ד].
וכמובן כל זה רק לפום ריהטא, לא להלכה ולא למעשה.