עושה חדשות כתב:ראה ידיעה נכבדה בענין זה, כאן -
viewtopic.php?f=17&t=24073&hilit#p240945
עושה חדשות כתב:והפשטות היא שגם זה טמא מדאו', עי' לדוג' בתוס' ב"ב נה:
סתם יהודי כתב:עושה חדשות כתב:והפשטות היא שגם זה טמא מדאו', עי' לדוג' בתוס' ב"ב נה:
גם אני חשבתי שבפשטות גם ספק-ספיקא טמא מדאו', עד שראיתי את דעת הרמב"ם המובאת בהודעתי הקודמת.
מהתוס' שהבאת - לכאו' אין ראייה, דדילמא סברי כהרמב"ם (אה"ט טז א) - דהא דילפינן שאר טומאות מסוטה - הוי מדרבנן, ואהא קאמר ר"ת בב"ב שם [אליבא דחכמים דפליגי אר"א) - דהואיל ורבנן טימאו ספק-טומאה ברשות היחיד אע"ג דאיכא חזקת טהרה - א"כ מה לי ספק אחד מה לי שני ספיקות.
עושה חדשות כתב:סתם יהודי כתב:עושה חדשות כתב:והפשטות היא שגם זה טמא מדאו', עי' לדוג' בתוס' ב"ב נה:
גם אני חשבתי שבפשטות גם ספק-ספיקא טמא מדאו', עד שראיתי את דעת הרמב"ם המובאת בהודעתי הקודמת.
מהתוס' שהבאת - לכאו' אין ראייה, דדילמא סברי כהרמב"ם (אה"ט טז א) - דהא דילפינן שאר טומאות מסוטה - הוי מדרבנן, ואהא קאמר ר"ת בב"ב שם [אליבא דחכמים דפליגי אר"א) - דהואיל ורבנן טימאו ספק-טומאה ברשות היחיד אע"ג דאיכא חזקת טהרה - א"כ מה לי ספק אחד מה לי שני ספיקות.
גוזמא גדולה גיזמת לקחת שיטה מחודשת כ"כ ("קרא דסוטה אסמכתא בעלמא"), ולזכות אותה גם לתוס'...
לש' תוס' שם "דמן הדין אפילו בחדא ספיקא טהור דאוקמה אחזקיה וילפינן מסוטה דטמא וא"כ מה לי חדא ספיקא מה לי תרי ספיקי דהא אפי' בחדא ספיקא הוה לן למימר דטהור ור"א סבר אין לך בו אלא חידושו ודוקא חדא ספיקא טמא", מתאים לך בדרבנן?
עושה חדשות כתב:הרגיל בלשונו של הר"מ יודע כי אין הכרח ממש"כ "החמירו חכמים/טיהרו חכמים", שגוף ההלכה היא רק מדרבנן, זה יכול להיכתב גם על דין דאו' שאינו מפורש בתורה אלא ע"י דרשת חז"ל.)
עושה חדשות כתב:ואין אני אשם שאין תח"י ס' המפתח לראות שהאחרו' לא נקטו כך בשי' הר"מ (מלבד מעטים).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 172 אורחים