ביליצר כתב:ראיתי מקשים [דברי אברהם]
למה צריך עשה ד"ל בכלאיים בציצית הרי אין איסור לבישה אלא בהנאה ולדעת הרשבא אף דנהנה בהדי מצוה אמרינן מצוות לאו להנות ניתנו ,
ובדרך אפשר חשבתי ,דכלל זה דמצוות לאו להנות ניתנו הוא היכי דהאיסור הוא בהנאה [מודר הנאה]
אבל היכי דהאיסור הוא הלבישה אלא דמותנה בהנאה, הרי סוף סוף הוא לובש כלאיים עם הנאה,
ביליצר כתב:שלום רב עזריאל ,
א מילה בשבת הוא גזירת הכתוב ,
ב השאלה מה יהיה אם רוצה ללבוש ציצית בכדי לקיים את המצוה כמונו,
ביליצר כתב:א]עשה דוחה לא תעשה דרשו מסמיכות המשפטים ,השאלה אם זה לחיובא,
מילה בשבת הוא גזיה,כ לחיובא,
ב]לא הבנתי בקשר למה כתבת,,
ביליצר כתב:אין לי מושג למה כבודו מתכוין ,
שמיני למילה בשבת הוא חובה ונתרבה בלשון ציווי וביום השמיני ימול בשר ערלתו,,
ביליצר כתב:לגבי מילה דדוחה שבת אף בצרעת אכן חשבתי ע"ז בכדי להביא ראיה ,
הבעיה שבצרעת הגמרא אומרת שיש גם עשה ולכן אינו מותר מדין דחיה ,
אכן הרמבם מוקשה דכתב דהוי מדין עשה דוחה ,ו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 306 אורחים