וכן הובא בראש' ונפסק להלכה, ולכאו' עיצה טובה קמ"ל שלא תיאסר עליו לחינם ויצטרך לגרשה.א"ר חנינא מסורא לא לימא איניש לאיתתיה בזמן הזה לא תיסתרי בהדי פלוני דילמא קי"ל כרבי יוסי בר' יהודה דאמר קינוי על פי עצמו ומיסתתרא וליכא האידנא מי סוטה למיבדקה וקאסר לה עילויה איסורא דלעולם
אכן ז"ל אורחות חיים הלכות כתובות -
ובנוס' מתוקן יותר (לכאו') מצינו בספר כלבו סימן פ (וכיו"ב בסמ"ק מ' קפט, וכנראה שהוא מקור הדבר) -ומתקנת רבינו גרשום אסור לומר לאשה בינו לבינה אל תסתרי עם פלוני שמא תסתר ותהיה אסורה לו ולא יוכל לגרשה ויהיה עגון
ולכך אל יאמר אדם לאשתו אפילו בינו לבינה אל תסתתרי עם פלוני שאם תסתר תהא אסורה לו ולא יוכל לגרשה מפני תקנת רבינו גרשום ויהיה עגון
וצ"ע הרי בזמן רבי חנינא מסורא לא היה חדר"ג, ואעפ"כ אמר האי דינא לא לימא איניש וכו'. וגם מה מוסיף כאן חדר"ג הרי אם תיאסר עליו יוכל לגרשה, (ואולי הכוונה ע"פ המבו' בד' הרמ"א אבהע"ז סי' קעח ס"ט עי"ש, וצ"ע, וע"ע או"ש אישות פכ"ד הכ"ה), ובפרט תמוה לש' הארחו"ח "ומתקנת רבינו גרשום וכו' ויהיה עגון".