ישראל אליהו כתב:לפירוש הר"ן בדשיל"מ, נראה שאין להקל, יען ששני האיסורים שונים זמ"ז.
ביליצר כתב:הייתכן, הרי הביצה אסורה אף בנגיעה
ביליצר כתב:???????
שאלתך לא היתה האם אפשר לקלף ביצים שנולדו ביום טוב בתוך תערובת?
אוצר החכמה כתב:לכאורה המשא ומתן בין אושפזיכניה דרב אדא בר אהבה ורב אדא בר אהבה בביצה ד א לא משמע כהבנתך.
השאלה תהיה האם מותר לקחת את התערובת שיש בתוכה איסור שהוא דבר שיל"מ, ולבטל את כולה בתוך "שאינו מינו". דהרי דין דבר שיל"מ לא נאמר בביטול מין בשאינו מינו. וא"כ ילה"ס האם עובר על איסור ביטול לכתחי', או דחשיב כבר כמבוטל קודם לכן.עושה חדשות כתב:אמנם כעת התבוננתי דלהאי טעמא ד"עד שתאכלנו באיסור" וכו' ודאי אין טעם להתיר להפוך דבר שיל"מ לדבר שאל"מ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 190 אורחים