גם זו לטובה כתב:א' הנהגת הגראי"ל הנ"ל אינה משום התמסרות לחיי תורה אלא פרישות מעוה"ז. כפי תפיסת אריסטו והרמב"ם, ואכמ"ל.
כאיל תערוג כתב:גם זו לטובה כתב:א' הנהגת הגראי"ל הנ"ל אינה משום התמסרות לחיי תורה אלא פרישות מעוה"ז. כפי תפיסת אריסטו והרמב"ם, ואכמ"ל.
צורת הסתכלות של עם הארץ.
כך נהגו רבים מגדולי הדורות ויחידיהם, ובראשם אדונינו הגר"א שהיה אוכל בלי ללעוס.
והמקור בחז"ל וא' מהם המובא בתוס' כתובות ק"ד עד שאתה מתפלל שיכנסו ד"ת למעיך התפלל שלא יכנסו מעדנים וכו', וזה ההתמסרות לתורה.
גם זו לטובה כתב:א' הנהגת הגראי"ל הנ"ל אינה משום התמסרות לחיי תורה אלא פרישות מעוה"ז. כפי תפיסת אריסטו והרמב"ם, ואכמ"ל.
אמסטרדם כתב:גם זו לטובה כתב:א' הנהגת הגראי"ל הנ"ל אינה משום התמסרות לחיי תורה אלא פרישות מעוה"ז. כפי תפיסת אריסטו והרמב"ם, ואכמ"ל.
הרמב"ם כותב שפרישות מתענוגים הוא תנאי להיות דבוק במושכלות הק'.
גם זו לטובה כתב:א' הנהגת הגראי"ל הנ"ל אינה משום התמסרות לחיי תורה אלא פרישות מעוה"ז. כפי תפיסת אריסטו והרמב"ם, ואכמ"ל.
ב' בעניין טיפול שניים, שמעתי מי.פ שהגראי"ל אמר אם נגזר עליו יסורים רוצה הוא לקבלם.
אמסטרדם כתב:פרישות משה מאשתו.
דברי תוס' בשם ? שלא יכנסו מעדנים לתוך פיך.
היושב בתענית נקרא קדוש.
קדושים תהיו - ובפ' הרמב"ן. ולא תתורו - ובס' החינוך.
"בכל דרכיך דעהו".
ואני מבקש מגם זו לטובה להמשיך ולהרחיב כיד ה' הטובה עליו.
אמסטרדם כתב:דברי תוס' בשם ? שלא יכנסו מעדנים לתוך פיך.
זו אכן המטרה של קונטרס תולדות רגיל.בנימין עורך כתב:וגם הרבה מאוד חיזוק וקנאה .....
מודעה והבהרה!
אין בכוחו של גיליון צר כזה, להתיימר לנסות לשרטט קוים לה"ארז בלבנון", לענק ענקי הדור, מרן ראש הישיבה שליט"א. אשר כידוע, 'שם אורחותיו בה'' - ובכל הנהגותיו הנסתר מרובה על הנגלה, ופעמים שמבלי אותם השרידים שזוכרים אותו מימי עלומיו, ומבלי פליטות פה באקראי בהזדמנויות כאלו ואחרות - ביני דמילי ממש - לא היינו מודעים גם למעט אשר מוגש בזה. גם כהיום כאשר אורו הגדול זורח מסוף העולם ועד סופו - אינו כי אם בחינת "מעניק חמה בקומתו", וכל מעשיו ואורחותיו 'כולם שווים לטובה'; בענווה ובצניעות מופלגת, בפשטות ובהסתר מופלא.
אך, כן! יש כאן ניסיון לחזק את ה'אמונת חכמים' שהתרופפה! וליידע על קצה המזלג ממש – מיהו 'איש האלוקים' שרוב מנין ובנין עולם התורה וחכמי הדור רואים בו כמנהיגם וכאביהם הרוחני! ומהיכן שאב אותו 'חכימא דיהודאי' את תורתו ויראתו! לחזק את עמדתנו "לאורו נסע ונלך", בבריאות גופא ונהורא מעליא, עד ביאת גוא"צ בב"א.
כאיל תערוג כתב:קצת מהנהגות מרן שליט"א [לא אני כתבתי]
באותה תקופה עלה מרן שליט"א לארה"ק, ותיכף יצר עמו קשר ע"י מכתב, רבי יואל שלח לשאול את מרן שליט"א אם אכן כדאי לו בעצמו לעלות לארה"ק, מרן שליט"א השיב לו כי היות וכבר גיסו האדמו"ר רבי חנוך העניך מסאסוב זצ"ל עלה לארה"ק ובכוונתו דרך כאן ללחום כנגד כוונותיהם של הציונים, ראוי כי הוא (-אדמו"ר מסאטמאר) ישאר בחו"ל, וכך הם ילחמו יחדיו זה מכאן וזה משם". ואכן רבי יואל סבר וקיבל והחליט להישאר בחו"ל למספר שנים. (פרטי המעשה נשמעו מכלי ראשון מפי ת"ח נאמן ששמע כן מהרבנית ע"ה בערוב ימיה, והדברים ידועים לזקני חסידי סאטמאר מאותם הימים).
המעיין כתב:אמסטרדם כתב:פרישות משה מאשתו.
דברי תוס' בשם ? שלא יכנסו מעדנים לתוך פיך.
היושב בתענית נקרא קדוש.
קדושים תהיו - ובפ' הרמב"ן. ולא תתורו - ובס' החינוך.
"בכל דרכיך דעהו".
ואני מבקש מגם זו לטובה להמשיך ולהרחיב כיד ה' הטובה עליו.
פרישות משה מאשתו אינה שייכת לזה, שהרי אהרן קדוש ה' ומרים הנביאה טענו שאין ראוי לעשות כן, וגם הקב"ה הסכים על ידם שכל אדם אפילו הוא נביא אין ראוי לעשות כן ורק משה רבינו הוא עניין אחר כמבואר בפסוקים שם וברש"י.
???עוד מנערותו בעיר בריסק נרקם קשר נפשי עמוק בין הגר"מ סאלאויצ'יק זצ"ל – נכדו של הגר"ח מבריסק עם יבדלחט"א מרן שליט"א, קשר בלתי ניתן לאיחוי, קשר שהיה קיים קרוב ליובל שנים
לומד_בישיבה כתב:בזמנו הופיע ספר היובל על המהר"ם שפירא ז"ל הי"ד
לומד_בישיבה כתב:וברוח הימים האלו, יתכן שחייבים לדעת מגדולתו של הגראי"ל שטיינמן שליט"א לדעת אם יש לברך עליו שחלק מחכמתו ליראיו.
לומד_בישיבה כתב:רק עתה שמתי לב שהרב הכהן מבקש להעיר לי על הי"ד שפלטה קולמוסי בטעות כאשר חשבתי על ספר יובל שהופיע בזמנו ואח"כ נהרג בשואה.
אכן טעיתי.
ישמח משה כתב:צולניק כתב:לכבוד הרב כאיל תערוג
אני מניח שיש לך קשר משפחתי למו"ל של העלון השבועי כאיל תערוג אותו אני קורא בשקיקה מדי שבוע ומתענג ומתפעל מהנהגות הקודש של מרן שליט"א.
אין לי שום קשר עימו ולא ידעתי שיש עלון שכזה
כאיל תערוג כתב:והמקור בחז"ל וא' מהם המובא בתוס' כתובות ק"ד עד שאתה מתפלל שיכנסו ד"ת למעיך התפלל שלא יכנסו מעדנים וכו', וזה ההתמסרות לתורה.
איש רגיל כתב:אמסטרדם כתב:דברי תוס' בשם ? שלא יכנסו מעדנים לתוך פיך.
בשם מדרש.
אוצר החכמה כתב:יאריך ה' את ימיו של הגראי"ל, האם רק לי מפריע המנהג החדש שהתחיל אותו בעל השקדן ואחרים, להספיד גדולים בעודם בחיים חיתם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 207 אורחים