מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ברזל ונחשת מנעליך - נעליים או מנעולים?

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
אִיךְ-מֶיְין
הודעות: 300
הצטרף: א' יוני 26, 2016 10:26 am

ברזל ונחשת מנעליך - נעליים או מנעולים?

הודעהעל ידי אִיךְ-מֶיְין » ג' יולי 05, 2016 1:27 pm

רש"י עה"ת לפסוק זה פירש שמנעליך היינו לשון מנעול ובריח וכן הוא ברש"י יבמות קב.
אמנם מבעל הטורים שם נראה שלמד דהיינו נעליים.
ברצוני לשאול מחברי הפורום שיחיו האם יש עוד מי מהראשונים שלמד שזה לשון נעליים?

אבן זועקת
הודעות: 440
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2013 1:36 am

Re: ברזל ונחשת מנעליך - נעליים או מנעולים?

הודעהעל ידי אבן זועקת » ג' יולי 05, 2016 2:26 pm

ת"י

סמל אישי של המשתמש
ר_חיים_הקטן
הודעות: 2119
הצטרף: ו' ספטמבר 23, 2011 1:56 pm
מיקום: ביתר עילית (שכונת הרב שך)
שם מלא: הק' ראובן חיים קליין
יצירת קשר:

Re: ברזל ונחשת מנעליך - נעליים או מנעולים?

הודעהעל ידי ר_חיים_הקטן » ג' יולי 05, 2016 9:31 pm


קו ירוק
הודעות: 5813
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: ברזל ונחשת מנעליך - נעליים או מנעולים?

הודעהעל ידי קו ירוק » ג' יולי 05, 2016 11:22 pm

אונקלוס ותרגום ירושלמי כרש"י. וכ"ה בספרי להדיא: "מלמד שארצו של אשר היא היתה מנעלה של ארץ ישראל".
יש עוד פירושים בחז"ל על דרך זו, אך אין בחז"ל הפשט של בעלי התוס' (רבינו מיוחס ובעל הטורים).
'תרגום יונתן' מוקדם קצת מבעלי התוס', מעניין מניין הוא לקח את זה - או מי לקח ממי.
נערך לאחרונה על ידי קו ירוק ב ג' יולי 05, 2016 11:27 pm, נערך 3 פעמים בסך הכל.

עזריאל ברגר
הודעות: 13125
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ברזל ונחשת מנעליך - נעליים או מנעולים?

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' יולי 05, 2016 11:25 pm

קו ירוק כתב:אונקלוס ותרגום ירושלמי כרש"י. וכ"ה בספרי להדיא.
אין בחז"ל הפשט של בעלי התוס' (רבינו מיוחס ובעל הטורים).
ת"י מוקדם קצת מבעלי התוס', מעניין מניין הוא לקח את זה.

יונתן בן עוזיאל קדם לאונקלוס שני דורות, ולספרי - שלשה דורות.

קו ירוק
הודעות: 5813
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: ברזל ונחשת מנעליך - נעליים או מנעולים?

הודעהעל ידי קו ירוק » ג' יולי 05, 2016 11:28 pm

עזריאל ברגר כתב:
קו ירוק כתב:אונקלוס ותרגום ירושלמי כרש"י. וכ"ה בספרי להדיא.
אין בחז"ל הפשט של בעלי התוס' (רבינו מיוחס ובעל הטורים).
ת"י מוקדם קצת מבעלי התוס', מעניין מניין הוא לקח את זה.

יונתן בן עוזיאל קדם לאונקלוס שני דורות, ולספרי - שלשה דורות.

צדקת הרב עדיאל, אלא ש'תרגום יונתן' זה הוא חיבור מתקופת הגאונים, ולא מ'גאון', אולי מאיזה חזן כנסת
וראה כאן: http://forum.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=46&t=26834&p=274289#p274115


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 137 אורחים