כידוע מחלוקת ר"י ורי"ל בחצי שיעור.
יש דיון מה לגבי חצי שיעור במלאכת שבת.
זכורני שיש שרצו לחדש שבשאר מלאכות יהיה כמו באיסור אכילה דלר"י אסור ולרי"ל מותר אבל בהוצאת שבת
אחד שיעביר למשל 2 אמות ברשות הרבים, כאן גם רבי יוחנן יודה שזה כלום. כי לא אמרינן שעשה חצי איסור אלא לא עשה כלום. העברה לא מתחילה בפחות מד'. אין זה כמו קצירה למשל שאם קצר פחות מכשיעור נאמר שלא קצר. בודאי שעשה פעולת קצירה רק שחסר בשיעור.
אשמח להפניה למקורות מי מדבר בנושא זה.
וראיתי בשפת אמת שמחדש בזבחים (ל"ג ע"ב) בסוגיא דביאה במקצת למ"ד אין שמה ביאה, בכל זאת ביאה במקצת אסורה מטעם של חצי שיעור אסור מן התורה. והשאלה היא האם שייך גם כאן לומר אותו רעיון, דלמ"ד ביאה במקצת לא שמה ביאה, אם כן לא עשה כלום כמו בהוצאה ולא שייך לומר שאסור.
יישר כח למשיבים ועונים.